۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۴۳۸۶۱۳
رییس جمهور:

نباید اجازه دهیم اوضاع بیکاری وخیم تر شود

رییس جمهور با اشاره به اینکه گفتمان همه مسؤولان باید یکسان باشد گفت: جوانان تحصیل کرده دانشگاهی، منابع عظیم کشور، اتحاد و انسجام داخلی ، امنیت، تفاهم قوای سه گانه و حضور رهبر معظم انقلاب و هدایت ها و چارچوب ها و سیاست های تعیین شده توسط ایشان نعمت هایی بزرگ برای کشور هستند.
روحانی در شورای اداری کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور شامگاه یکشنبه با حضور در نشست شورای اداری استان با تقدیر از مهمان نوازی و حضور مردم کرمانشاه در استقبال از هیأت دولت ابراز داشت: کرمانشاه دروازه غرب ایران و استان جهاد است که در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و مورد تاخت و تاز دشمنان قرار گرفت، دولت نیز موظف است در حد وسع و در چهارچوب قانون نسبت به خدمت به مردم استان های مرزی اقدام کند.

 

رییس جمهور تصریح کرد: باید اشتغال در این منطقه صورت گیرد و شاهراه ایجاد اشتغال توجه به اقتصاد مقاومتی است، برای رونق تولید، باید بازار رونق پیدا کند و بخشی از این بازار داخلی و بخشی بازار خارجی است.

 

وی ادامه داد:  ما به سرمایه نیاز داریم زیرا بودجه ما محدود است، بودجه کشور توان مرتفع کردن مشکلات اقتصادی را ندارد، مردم باید سرمایه های خود را در این زمینه قرار دهند و سرمایه های خارجی نیز باید جذب شود.

 

رییس قوه مجریه یادآور شد: عملکرد دولت روشن است و در طول سه سال به دنبال حل معضل اقتصادی در کشور بودیم، نرخ تورم در این مدت کاهش یافته و رشد مثبت اقتصادی پی از توافق هسته ای حاصل شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تأکید کرد: باید امور بانکی اصلاح شود و تسهیلات متناسبی در اختیار مردم قرار گیرد، دولت بسته اصلاح امور بانکی را تنظیم کرده است، باید نرخ تسهیلات کاهش یابدو اقدامات عملی در این زمینه صورت گیرد.

 

رییس جمهور خاطرنشان کرد: باید شرایط بانکی تغییر کرده و اصلاحات بانکی صورت گیرد، بانک ها تسهیلات بیشتری ارائه دهند و سرمایه ها جذب شود در غیر اینصورت رونق اقتصادی و اشتغال صورت نخواهد گرفت.

 

وی افزود: گفتمان همه مسؤولان باید یکسان باشد و شرایط برای رونق اقتصادی فراهم شود، همه ما در قبال حل معضلات مسؤول هستیم و در کنار هم باید نسبت به حل معضلات گام برداریم در اینصورت حل مشکلات شدنی است.

 

رییس قوه مجریه بیان داشت: امسال شاهد رشد اقتصادی نسبتأ خوبی خواهیم بود، هدف ما در سال جاری دستیابی به رشد 5 درصدی اقتصاد است، نباید اجازه دهیم اوضاع بیکاری در سال جاری وخیم تر شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اظهار داشت: جوانان تحصیل کرده دانشگاهی نعمتی بزرگ برای کشور هستند، منابع عظیم کشور، اتحاد و انسجام داخلی ، امنیت، تفاهم قوای سه گانه و حضور رهبر معظم انقلاب و هدایت ها و چارچوب ها و سیاست های تعیین شده توسط ایشان نعمت هایی بزرگ برای کشور هستند.

 

رییس جمهور عنوان داشت: در کرمانشاه بین مسوولان و امام جمعه و استاندار و نمایندگام مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیروهای مسلح و اقوام و مذاهب مختلف اتخاد و انسجام وجود دارد، این فضا بسیار ارزشمند است، هرچه وحدت و یکپارچگی بیشتر شود و دنبال مسائل جناحی و حزبی نرویم، منافع ملی و امنیت ملی و اهداف ملی ما سریعتر حاصل خواهد شد.

 

وی ادامه داد: البته رقابت های حزبی به جای خود خوب است و موجب ایجاد رقابت و حضور مردم می شود اما این رقابت نباید زیاد از حد باشد و به اندازه خود صورت بگیرد .

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پایان گفت: کرمانشاه در روزگار جهاد دفاعی در خط مقدم بوده و کنون نیز برای جهاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز در خط مقدم است. /857/پ202/ج

 

ارسال نظرات