۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۳۸۶۱۱

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

حضور ۳۹ نماینده از استان مرکزی در بخش پژوهشی مسابقات قرآن دانش‌آموزی، برگزاری آزمون طرح تفسیر کوتاه در استان مرکزی، مشارکت بیش از یک‌هزار حامی در طرح ایتام و محسنین زرندیه و برگزاری محفل انس با قرآن ویژه بانوان در دارالقرآن خمین برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، استان مرکزی در بخش پژوهشی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی مشهد مقدس ۳۹ نماینده دارد.

 

نمایندگان نوجوان استان مرکزی در بخش پژوهشی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور که به میزبانی مشهد مقدس در حال برگزاری است حضور دارند.


سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان همه ساله در رشته‌های مختلف از جمله آوایی و پژوهشی و.. در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، از روز شنبه ۲۶  تیرماه مشهد مقدس میزبان دانش‌آموزان پسر در بخش پژوهشی است که امشب، ۲۷ تیرماه این مسابقات به پایان می‌رسد.


دانش‌آموزان از سراسر کشور در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادی، احکام و انشای نماز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، استان مرکزی نیز نمایندگان پسر خود را روز پنج‌شنبه، ۲۴ تیرماه به مشهد مقدس در قالب یک کاروان ۲۴ نفره اعزام کرده است.


دانش‌آموزان دختر نیز صبح فردا، ۲۸ تیرماه در قالب گروهی ۱۵ نفره به بخش پژوهشی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان به مشهد اعزام می‌شوند.

 

برگزاری آزمون طرح تفسیر کوتاه در استان مرکزی

آزمون طرح تفسیر کوتاه جزء چهارم قرآن، امروز،۲۶ تیرماه با حضور ۲۳ نفر از شرکت‌کنندگان خواهر و برادر عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و منتخبین مرحله کانونی این دوره از مسابقات برگزار شد.


طرح تفسیر کوتاه قرآن طی ماه مبارک رمضان در ۳۰ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای از سوی ۲۳ خانه نور کانون‌ برگزار شد که با برگزاری آزمون مرحله کانونی این طرح در روز ۲۴ تیرماه، یک نفر برگزیده هر کانون به آزمون مرحله استانی راه پیدا کرد.


آزمون مرحله استانی نیز امروز ۲۶ تیرماه با حضور ۲۳ نفر در سالن اجلاس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد که نرات برتر تا پایان مردادماه اعلام می‌شود این طرح به صورت متوالی در سطح کانون‌های سراسر کشور هرساله همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

 

مشارکت بیش از یک‌هزار حامی در طرح ایتام و محسنین زرندیه

غلامرضا حافظ کمال، رئیس کمیته امداد شهرستان زرندیه، با بیان اینکه جذب حامی برای ایتام و کودکان نیازمند از اقدامات کمیته امداد در راستای کمک به خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۱۸خیر در شهرستان و خارج از شهرستان تحت عنوان حامی، در چارچوب طرح اکرام ایتام و محسنین از بیش از ۱۷۰ نفر از فرزندان یتیم خانواده‌های نیازمند حمایت می‌کنند.


وی با اشاره به طرح حامی‌یابی ایتام و کودکان نیازمند تحت حمایت بیان کرد: چند سالی است طرح حامی در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین اجرا می‌شود که با استقبال خوبی همراه بوده و خوشبختانه با حمایت خوب خیرین ماهیانه مبالغی به حساب ایتام و کودکان نیازمند تحت پوشش استان واریز می‌شود.


این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین افزون بر پرداخت کمک ماهیانه، پیگیر مشکلات تحصیلی، مسکن و جهیزیه فرزندان معنوی خود نیز بوده و به طور ویژه و در حد توان مالی نسبت به حل این مشکلات اقدام می‌کنند، در سال جاری تاکنون ۷۰۰ میلیون ریال از سوی حامیان طرح‌های ایتام و محسنین به خانواده‌های نیازمند تحت حمایت کمک شده است.

 

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه بانوان در دارالقرآن خمین

محفل انس با قرآن ویژه بانوان با حضور قرآن‌آموزان دارالقرآن خمین برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان در دارالقرآن شهرستان خمین به صورت ماهیانه برگزار می‌شود.

 

همچنین دوره‌های آموزشی قرآن کریم در سنین مختلف در دو بخش بانوان و آقایان با حضور قاریان ملی در دارالقرآن خمین برگزار می‌شود./303/842/ب1

ارسال نظرات