۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۴۳۸۵۹۱
رییس مؤسسه پژوهشی طهورا:

حرف‌های ضد و نقیض و بعضا مدافعانه از حجاب زده می‌شود

رییس مؤسسه پژوهشی طهورا با اشاره به حمایت‌های ظاهری برخی مسؤولان از حجاب، گفت: حرف های ضد و نقیضی و بعضا مدافعانه از حجاب زده می شود، اما بازیگران و هنرمندانی که تقیدی نسبت به سبک زندگی عفیفانه ندارند، مورد حمایت و توجه قرار می گیرند.
حجاب و عفاف

حجت الاسلام مهدی بیاتی، رییس مؤسسه پژوهشی طهورا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره عملکرد دولت‌ها درباره عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: همچنان که در دولت های قبلی ضعف هایی وجود داشته، در دولت فعلی نیز شاهد بی توجهی به شبکه معنوی عفاف بوده ایم و امروز هم شاهد گسترش امکانات در فضای مجازی بدون به وجود آمدن زمینه ای برای اینترنت پاک در خانواده ها هستیم.

 

رییس مؤسسه پژوهشی طهورا به نقش فضای مجازی در فساد موجود در جامعه اشاره و تصریح کرد: خانواده های متدین زیادی هستند که می خواهند فرزندانشان پاک بمانند و در جامعه آسیب نبینند، فضای مجازی ما محدودیت های فساد آفرین را از بین نبرده و خود اینترنت مستقل ندارد و این مشکلی در این زمینه به شمار می آید.

 

این کارشناس دینی گفت: اعتراض هایی که نسبت به اردوهای مختلط در فضای دانشگاه وجود دارد و جشن هایی که در این مکان ها برگزار می شود و عدم حمایت از برنامه های ارزشی از طرف دولت و کمبود بودجه، صدا و سیما عملا نمی تواند رسالت خود را انجام دهد.

 

وی داشتن نگاه مخاطب محور را دلیلی بر لودگی رسانه ملی دانست و خاطرنشان کرد: امروزه شاهد لودگی در برنامه های صدا و سیما شده ایم و تلویزیون ما به یک فضای سرگرمی تبدیل شده است و دیگر آن تعبیری که امام خمینی(ره) درباره تلویزیون داشتند که باید دانشگاه باشد، نیست و دلیل آن به خاطر نگاه مخاطب محور است و این مسأله هم به دولت و هم به آن سیستم فکری که در این بخش وجود دارد، بر می گردد که آن همت عالی را در این مسأله ندارد.

 

حجت الاسلام بیاتی با بیان این که حمایت های ظاهری از حجاب با حمایت از هنرمندان بی تقید با زندگی عفیفانه در تضاد است، اظهار داشت: حرف های ضد و نقیضی و بعضا مدافعانه از حجاب زده می شود، اما از بازیگران و هنرمندانی که تقیدی نسبت به سبک زندگی عفیفانه ندارند، مورد حمایت و توجه قرار می گیرند و این مسیر را باید نگاه کرد؛ متأسفانه در این دولت همانند دولت های قبل، ضعف هایی را به صورت جدی در توجه به این شبکه معنایی و فعالیت های عمیق و اثرگذار را شاهد هستیم./822/ت302/ی

ارسال نظرات