۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۳۸۵۶۴
معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز خبر داد؛

برگزاری دوره های مقاله نویسی و نشست های علمی در سال تحصیلی جدید

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز برگزاری دوره های مقاله نویسی و نشست های علمی در سال تحصیلی جدید را از جمله فعالیت های این معاونت برای طلاب مدرسه برشمرد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام مصطفی شکرانی، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی گفت: در این باره سال گذشته جلساتی برگزار و گروه های مباحثاتی طلاب تشکیل شد تا سخنان رهبر معظم انقلاب را بررسی و آنها را بر حوزه خودمان تطبیق دهند.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه ای فعالتر ساختن کارگروه های مرتبط با این امر را از برنامه های پیش رو برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های علمی با موضوع های گوناگون و با محوریت کتب شهید مطهری و با حضور دکتر گلپایگانی از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) از دیگر فعالیت های علمی و پژوهشی این مدرسه در سال تحصیلی گذشته است.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه سطح یک این نشست های علمی برگزار شد، ابراز کرد: در این سطح 12 جلسه با حضور دکتر گلپایگانی برگزار شد که بعد از پایان هر دوره طلاب به مباحثه کتب تدریس شده پرداخته و امتحان پس دادند و سطح دو این کلاس ها با محوریت مباحث تربیتی از مهرماه سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد.

 

حجت الاسلام شکرانی در ادامه تشکیل کارگروه های علمی را از دیگر فعالیت های این معاونت برشمرد و تصریح کرد: کارگروه های علمی را بصورت تخصصی و با انتخاب موضوع در زمینه فقه و یا اصول از سوی استاد تشکیل دادیم و در این کار گروه ها درباره  موضوع های مطرح شده بحث که در پایان ترم مقاله هایی به عنوان فعالیت های پژوهشی و کلاسی تهیه شد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته از طلاب پایه های سوم تا ششم در حدود 50 مقاله علمی ـ پژوهشی اخذ شده که از آنها برای جشنواره علامه حلی استفاده می شود، افزود: تهیه نشریه سیاسی ـ فرهنگی مصباح الحقایق دربرگیرنده سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اوضاع سیاسی از فعالیت های سال تحصیلی گذشته برای طلاب بوده است که ان شاء الله آنها را در سال آینده ادامه خواهیم داد.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز در پایان اظهار کرد: برگزاری دوره های مقاله نویسی و بهره گیری از طلاب صاحب قلم از جمله برنامه های مدنظر برای سال آینده تحصیلی است./9456/302/ب3

ارسال نظرات