۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۵۶۰
استاد حوزه علمیه جیرفت:

توجیه نقض عهدهای آمریکا قابل پذیرش نیست

استاد حوزه علمیه جیرفت با بیان این که برجام نقض شده است، گفت: به طور قطع برجام در این یک سال نقض شده است؛ لکن دولت از هر راهی جهت توجیه رفتار های طرف مقابل و حفظ برجام استفاده می کند.
برجام

حجت الاسلام محمد تقی سعیدی، استاد حوزه علمیه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به درس ها و نتایج برجام، گفت: در اجرای برجام به شروط نه گانه رهبری توجهی نشده و حتی خود سران مذاکره کننده نیز به صورت علنی حرف از نقض خطوط قرمز رهبری می زنند.

 

وی با تصریح بر این که برجام نقض شده است، افزود: به طور قطع برجام در این یک سال نقض شده است؛ لکن دولت از هر راهی جهت توجیه رفتار های طرف مقابل و حفظ برجام استفاده می کند.

 

این استاد حوزه علمیه مشکل اصلی دولت را بی توجهی به فرمایشات حکیمانه رهبری دانست و گفت: برجام نافرجام نتیجه عدم تبعیت از رهبری و خط قرمز های نظام بود.

 

این کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: مذاکره کنندگان کشورمان در اوقات مختلف سخنان رهبری را نشنیده گرفتند و برای رسیدن به اقدام مشترک از اصول اساسی نظام کوتاه آمدند.

 

وی تجربه و معرفت را تنها نتیجه برجام دانست و گفت: اگرچه در عرصه هسته ای، ممنوعیت های زیادی بر ما تحمیل شده است؛ لکن ملت به فهم و تجربه ای دست یافت که هیچ گاه نباید به دشمن خود و وعده او امیدوار نباشد.

 

استاد حوزه علمیه جیرفت به مباحث فنی مذاکرات اشاره کرد و گفت: براساس تصریح مسؤولان فنی تیم مذاکره کننده ما خواهیم توانست در مدت زمان کوتاهی به مراحل قبل از برجام برگردیم و صنعت هسته ای را با قدرت ادامه دهیم.

 

وی به ابعاد بین المللی برجام اشاره کرد و افزود: مذاکرات دید مردم جهان را به ایران اسلامی و انقلاب تغییر دارد و توانست جمهوری اسلامی را به عنوان یک چهره منطقی، پایبند به عهدها و اهل تعامل و گفت‌ و گو به دنیا نشان دهد.

 

حجت الاسلام سعیدی در پایان گفت: به طور کلی برنده دوطرفه برجام جمهوری اسلامی است؛ چرا که از یک سو ماحصل برجام بینش و شناخت از دشمن  و از سوی دیگر تغییر دیدگاه مردم دنیا از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است./9701/302/ب3

ارسال نظرات