۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۳۸۵۵۳
ربیس دفترآیت‌الله فاضل لنکرانی در تبریز:

حمایت از طلاب نخبه و فرهیخته سبب پیشرفت حوزه های علمیه است

رییس دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) در تبریز ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز خدمات در حمایت از طلاب نخبه و فرهیخته، گفت: مرکز خدمات می‌تواند با حمایت از طلاب نخبه نقش مؤثری در پیشرفت حوزه داشته باشد.
حجت الاسلام هاشم زاده، در دیدار مدیر مرکز خدمات استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل موسوی مدیر مرکز خدمات آذربایجان شرقی در دیدار حجت‌الاسلام هاشم زاده مسؤول دفتر حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) در تبریز و از اساتید باسابقه حوزه علمیه استان، اظهار  داشت: تجلیل از اساتید یک وظیفه همگانی است.

 

وی با تقدیر از سال‌ها فعالیت حجت‌الاسلام هاشم زاده در تدریس و تبلیغ علوم دینی، گفت: تکریم و تجلیل از اساتید حوزه از وظایف اصلی و مورد تأکید رییس مرکز خدمات است و کارکنان این مرکز تجلیل از این عزیزان را افتخاری برای خود می‌دانند، علم و عالم باید موردتکریم و تعظیم قرار گیرد که پیشرفت علمی درگرو این احترام است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به حدیثی از امام صادق‌(ع) به بیان اهمیت علم پرداخت و گفت: اسلام برای شهید بالاترین مقام را قائل شده و کمتر عبادتی به‌ اندازه شهادت است که خون شهید سبب تداوم نظام اسلامی می‌شود، اما جاودان شدن خون‌های شهدا به برکت مدادالعلما بوده است.

 

وی از اساتید به‌ عنوان رکن حوزه نام برد و ابراز کرد: اگر اساتید را از حوزه جدا کنیم طلبه‌ای نمی‌تواند به‌ مراتب علمی کمال نائل آید، بار سنگین و سترگ کار حوزه بر دوش اساتید است، از این‌ رو تجلیل و اکرام این بزرگواران تجلیل از علم و پیشرفت علمی حوزه‌های علمیه کشور است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به تأثیر بسزای اساتید در زندگی طلاب، گفت: استاد می‌تواند هم در خوشبختی و هم در خوش وقتی طلاب مؤثر بوده و در تمام لایه‌های زندگی فردی و اجتماعی محصلان علوم دینی خود اثرگذار باشد، از این‌ رو مسأله استاد یک مسأله حساس و مهم است.

 

حجت‌الاسلام‌ هاشم زاده تجلیل از اساتید و پیشکسوتان عرصه تبلیغ را از برنامه‌های ماندگار مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: این خدمات شایسته را مدیون عنایات و درایت مقام معظم رهبری در ایجاد مرکز خدمات هستیم، درایت‌های رهبر انقلاب در عرصه خدمات به طلاب نیز سبب رفع بسیاری از مشکلات طلاب شده است.

 

وی با تقدیر از فعالیت‌های مرکز خدمات در حمایت از طلاب نخبه و فرهیخته، بیان کرد: رفع نیازهای مالی طلاب از مهم‌ترین عوامل یاری کننده در ادامه تحصیل و تهذیب آن‌ها است و مرکز خدمات می‌تواند با حمایت از طلاب نخبه نقش مؤثری در پیشرفت علمی و پژوهشی‌های دینی حوزه‌های علمیه داشته باشد.

 

مسؤول دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره) با تأکید بر تداوم برنامه حمایتی مرکز خدمات از نخبگان حوزوی، خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها از نخبگان سبب شکوفایی استعدادهای علمی و پژوهشی طلاب نخبه خواهد شد، نخبه پروری باید یکی از برنامه‌های مهم و ارزشمند حوزه‌های علمیه کشور باشد./854/202/ب2

ارسال نظرات