۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۴۶۰

دادگاه آل‎خلیفه حکم نهایی انحلال «الوفاق» را صادر کرد

دادگاه بحرین امروز (یکشنبه) حکم نهایی انحلال جمعیت «الوفاق» و مصادره اموال آن را صادر کرد.
جمعیت الوفاق بحرین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اللؤلؤه، دادگاه بحرین، امروز حکم نهایی انحلال جمیعت «الوفاق» بزرگترین جمعیت معارض این کشور را صادر کرد و بر اساس این حکم، همه اموال و دارایی‌های این جمعیت نیز به نفع دولت مصادره خواهد شد.

 

دادگاه اداری بحرین 25 خرداد (14 ژوئن) در رسیدگی به درخواست وزارت دادگستری این کشور، حکم تعلیق فعالیت‌های جمعیت «الوفاق» را صادر و اموال آن را مصادره کرد.

 

بی احترامی به قانون و مبانی شهروندی مبتنی بر همزیستی و تسامح و احترام به آرای دیگران، فراهم کردن زمینه های تروریسم و تندروی و خشونت و همچنین درخواست از بیگانگان جهت دخالت در مسائل داخلی بحرین از اتهامات این جمعیت عنوان شده است.

 

وکیلان مدافع الوفاق به دلیل عدم مجوز ورود به ساختمان جمعیت برای جمع آوری اسناد و مدارک جهت دفاع از، حضور در جلسه دفاعیه خودداری کرده بودند. 

 

این در حالی است که حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق نیز به دلایل واهی و باطل به 4 سال  حبس محکوم شده بود که دادگاه استیناف این حکم را به 9 سال افزایش داد.

 

دادگستری بحرین در ابتدا 6 اکتبر را به عنوان موعد رسیدگی نهایی به پرونده جمعیت الوفاق برای صدور حکم قطعی تعیین کرده بود؛ پس از آن تاریخ‌های دیگری یعنی 23 ژوئن و 4 ژوئیه را اعلام کرد که عملی نشد و امروز 17 جولای به عنوان موعد رسیدگی به این پرونده برای صدور حکم نهائی اعلام شده بود./980/ب904/د

ارسال نظرات