۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۴۳۸۳۸۸
آیت الله خاتمی:

شورای نگهبان تضمین کننده اسلامیت نظام است

نماینده مجلس خبرگان رهبری مردم کرمان با بیان این که مهمترین ویژگی شورای نگهبان در نظر گرفتن رضای خدا و نه رضای دیگران است، گفت: شورای نگهبان یک نهاد مقدس است و شورای نگهبان اسلامیت نظام را تضمین می کند.
آیت الله سید احمد خاتمی آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی عصر شنبه در همایش سالروز تاسیس شورای نگهبان در مصلای امام علی(ع) کرمان گفت: تاسیس این شورا اتفاق بسیار مبارکی برای نظام جمهوری اسلامی می باشد که نظام اسلامی را در مقابل بسیاری از خطرات و تهدیدها بیمه کرد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: درقانون اساسی سه جایگاه ویژه و مهم برای شورای نگهبان بیان گردیده است.

 

وی ادامه داد: بود و نبود شورای نگهبان، بود و نبود نظام جمهوری اسلامی است، دین روح نظام ماست که در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی مورد قبول و تایید قرار گرفته است.

 

امام جمعه موقت تهران، شورای نگهبان را یک نهاد مقدس دانست و گفت: شورای نگهبان اسلامیت نظام را تضمین می کند و این اولین وظیفه این نهاد در قانون اساسی می باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: تفسیر قانون اساسی دومین وظیفه شورای نگهبان می باشد.

 

وی همچنین گفت: وظیفه شورای نگهبان از لحظه نام نویسی و تایید صلاحیت نامزدها شروع می شود و حتی تا پایان انتخاب و بعد از آن ادامه دارد.

 

آیت الله بیان داشت: رد صاحیت نامزد مجلس شورای اسلامی از اصفهان از گونه وظایف شورای نگهبان در رد صلاحیت نامزد منتخب بعد از پایان انتخابات بود.

 

وی ادامه داد: شورای نگهبان می تواند حتی بعد ازپایان انتخابات هم اگر اشمالی وارد است را مورد بررسی قرار دهد، که در زمینه نماینده اصفهان بعد از انتخابات یکسری اسناد به دست آمد که ناکارآمدی این فرد را برای نظام جمهوری اسلامی ایران تایید کرد.

 

آیت الله خاتمی ابراز داشت: مهمترین ویژگی ناظرین شورای نگهبان، در نظر گرفتن رضای خدا ونه رضای دیگران است، ناظرین شورای نگهبان چشمان این نهاد هستند.

 

وی تصریح کرد: امام علی(ع) می فرماید: بدبخت کسی است که جهنمی شود و بدبختتر کسی می باشد که به خاطر دنیای دیگران دینش را بفروشد.

 

عضو هیأت رییسه مجبس خبرگان رهبری افزود: انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری امانات در دست شورای نگهبان هستند که این امانات را باید بدون اشکال و خلل به نظام جمهوری اسلامی تحویل دهد.

 

وی با اشاره به این که امروز شورای نگهبان، تنگه نظام اسلامی است، تصریح کرد: ناظرین شورای نگهبان، نیروهای جهادی هستند که فی سبیل الله در حال انجام وظیفه اند.

 

وی ابراز داشت: ناظرین باید قدر خود را بدانند، زیرا آنها در حکم خادمین مساجد، خادمین امام رضا(ع)  و خادمین سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) هستند.

 

آیت الله خاتمی در پایان گفت: در سایه این تشکل مقدس دینی و سیاسی باید برنامه ریزی برای رشد علمی، فرهنگی، سیاسی و بصیرتی اعضای این نهاد مقدس شود./۹۷۰۵/پ202/ج

 

 

 

 

ارسال نظرات