۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۳۸۳۲۸

انتقاد مفتی مصر از انتساب تروریسم به دین اسلام

مفتی مصر با اشاره به اینکه جهاد در اسلام دارای شرایط خاصی است، انتساب تروریسم به اسلام را رد کرد.
شوقی علام، مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از البوابه نیوز، شوقی علام، مفتی مصر طی سخنانی در مسجد بون آلمان با اشاره به گسترش مسلمانان در کشورهای غربی گفت: حضور اسلام در اروپا و به طور عام در کشورهای خارجی یک مساله استثنایی و یا مختص به مسلمانان مهاجر نیست بلکه اسلام به یک دین رسمی در این کشورها تبدیل شده است که مسلمانان بومی بسیاری پیرو آن هستند.

 

وی بر ضرورت دوری از تروریسم در همه زمینه‎های امنیتی، نظامی، فکری و اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: مسلمانان در کشورهای خارجی می‎توانند به عنوان حلقه وصلی برای گفت‎وگو و ابلاغ فرهنگ اصیل اسلامی ایفای نقش کنند.

 

شوقی علام ادامه داد: صدور فتوا صحیح و معتدل شرایط و قوانین خاصی دارد که فقط علما و متخصصان علوم اسلامی صلاحیت چنین کاری را دارند.

 

وی تصریح کرد: افراط گرایان در هر دینی وجود دارند و فقط مختص به اسلام نیست بر همین اساس باید هر چه سریعتر جامعه جهانی در برابر تروریسم با یکدیگر متحد شوند و اجازه ندهند که آنان با نام دین انسان‎های بی‎گناه را قلع و قمع کنند.

 

مفتی مصر به بیان دیدگاه اسلام پیرامون جهاد پرداخت و خاطرنشان کرد: جهاد در اسلام به معنی دفاع از نفس، دین و وطن و صدور جهاد نیز دارای شرایط خاصی است. اسلام از هر گونه افراط گرایی و تعدی به سایر انسان‎ها مبراست./994/ب902/د

ارسال نظرات