۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۳۸۲۵۶
جنبش حماس:

قرارداد مبادله جدید در گرو آزادی اسرای مشمول قرارداد شالیت است

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" از شروط این جنبش برای امضای قرارداد مبادله جدید اسرا با رژیم صهیونیستی پرده برداشت.
محمود زهار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود زهار از رهبران حماس روز گذشته در مراسم تقدیر از دانش آموزان ممتاز در دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه تصریح کرد که دشمن صهیونیستی توافقنامه مبادله اسرای اول را نقض کرد و ده ها نفر از اسرای آزاده را مجددا به اسارت گرفت.

 

زهار تاکید کرد که آزادی تمامی اسرای آزاده مشمول قرارداد شالیت و متعهد شدن رژیم صهیونیستی به عدم بازداشت مجدد آنان پس از آزادی دو پیش شرط اساسی برای ورود به قرارداد مباله اسرای دوم است.

 

وی همچنین تهدیدات آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به نوار غزه را بی اهمیت خواند و گفت که محاصره ده ساله نوار غزه هیچ تاثیری بر عزم و اراده پولادین مردم این باریکه نداشته و نخواهد داشت.

 

محمود  زهار تاکید کرد که هدف حماس و مقاومت فلسطین آزاد سازی کل فلسطین از لوث اشغالگری دشمن صهیونیستی است.

 

زهار اظهار داشت که دشمن صهیونیستی هرگز موفق به تسلیم ملت فلسطین و تحقق اهداف و خواسته های شوم خود نخواهد شد.

 

وی همچنین تاکید کرد که ملت فلسطین حق دارد از خود در برابر اشغالگران در کرانه باختری، نوار غزه و قدس دفاع کند و هرگز از ذره ای از خاک این سرزمین مقدس کوتاه نخواهد آمد.

 

از سوی دیگر، این رهبر حماس اتهام  زنی برخی طرف های منطقه ای و بین المللی به حماس در رابطه با مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را به شدت رد کرد.

 

محمود زهار افزود که ما هرگز وارد بازی های سیاسی منطقه و جناح بندی های منطقه ای نخواهیم شد و هدف ما صرفا آزاد سازی سرزمین مقدس فلسطین با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن است.

 

زهار تاکید کرد که ما با کسی جز رژیم صهیونیستی خصومت و دشمنی نداریم و هرگز در امور داخلی دیگر کشورها مداخله نمی کنیم./847/ب102/د
 

ارسال نظرات