۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۸۲۴۸
۱۱ مردادماه؛

کنگره شیخ فضل الله نوری برگزار می شود

کنگره بزرگداشت شیخ فضل الله نوری یازدهم مرداد ماه در ایزدشهر استان مازندران برگزار می شود.
شیخ فضل الله نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه ایزدشهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری کنگره شیخ فضل الله نوری با مدیر حوزه علمیه استان با بیان این که کنگره بزرگداشت شیخ شهید فضل الله نوری همزمان با سالروز شهادت ایشان با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی کشور در ایزدشهر برگزار خواهد شد، گفت: کار برای مقام شامخ شهادت، علم و فقاهت از اجر و ثواب بالایی در دنیا و آخرت برخوردار است.

 

وی با بیان این که روحیه استکبار ستیزی در شیخ فضل الله نوری موج می زد، افزود: مسأله انقلابی ماندن در شیخ فضل الله نوری تجلی یافته بود.

 

دبیر کنگره بزرگداشت شیخ فضل الله نوری برزگداشت علما و فقهای دینی را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با سیره علمی و عملی، بزرگان دین به ویژه شیخ فضل الله نوری است.

 

امام جمعه ایزدشهر با بیان این که عالمان دینی از جمله انسان هایی هستند که علم را عمل آمیخته اند و با عمل به علم و رشد و گسترش آن در جامعه خدمات شایسته به اسلام ارائه کرده اند و مایه برکات علمی و معنوی در جامعه اند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که سیره عملی شیخ فضل الله نوری نباید تنها در مسائل سیاسی خلاصه شود، تصریح کرد: بعد علمی، فقهی و اخلاقی آن عالم مبارز نیز باید از سوی محققان حوزه و دانشگاه مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه علمی و اخلاقی آیت الله شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و گفت: بزرگداشت علما، تکریم شعائر دینی و سرمایه های معنوی است.

 

وی با بیان این که این کنگره ویژه نخبگان حوزه و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با آغاز این مسیر شاهد اقدامات علمی و ارزشمندی در سال های آینده برای این شخصیت برجسته جهان اسلام باشیم.

 

امام جمعه ایزدشهر با بیان این که شخصیت هایی همچون شیخ فضل الله نوری دین بزرگی بر گردن آحاد جامعه اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد رشد و بالندگی احکام ناب اسلامی هستیم مدیون فداکاری و تحمل مشقت های دوران از سوی بزرگانی چون آیت الله شیخ فضل الله نوری هستیم.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که مازندران مهد علما و شخصیت هایی همچون شیخ فضل الله نوری است، گفت: نباید به همین سادگی این بزرگان را فراموش کنیم.

 

وی با بیان این که شیخ فضل الله نوری با مشروطه غیرمشروعه مخالفت کرد، افزود: اگر زحمات و از خودگذشتگی شخصیت هایی همچون شیخ فضل الله نوری نبود، اندیشه های اسلامی امروز به این صورت رشد و گسترش نمی یافت.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که تدبر در زندگی و شهادت شیخ فضل‌الله سه ویژگی داشت، گفت: نخستین ویژگی تدبر حمایت از ولی فقیه است که حوادث تاریخ درس بزرگی برای همه ما است که همواره باید پشتیبان ولایت ورهبری باشیم.

 

امام جمعه ایزدشهر در ادامه سخنان خود گفت: با رایزنی های صورت گرفته با دفتر حضرت حضرت آیت الله جوادی آملی نیز مقرر شد پیام ایشان برای آغاز به کار این کنگره تهیه و در روز برگزاری قرائت شود./950/202/ب2

ارسال نظرات