۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۳۸۲۴۳
آيت الله طباطبايي ن‍ژاد:

دشمن با گرفتن حجاب و حیا از جامعه به دنبال پوچ کردن انقلاب است

امام جمعه اصفهان يكي از روش هاي پوچ كردن انقلاب را گرفتن حجاب و حيا از زنان و مردان دانست و گفت: در اين ماجرا به دليل نقش تربيت نسل مادران، سرمايه گذاري دشمن روي دختران و زنان بسيار بيشتر است.
 آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در ديدار جمعي از بانوان دستگاه هاي اجرايي استان به مناسبت هفته حجاب و عفاف، گفت: ضروريات دين آن اعمالي است كه هر كس بخواهد با اسلام آشنا شود بايد همه آن ها را بداند، قبول داشته باشد و عمل كند.

 

وي نماز، روزه و زكات را از جمله ضروريات دين اسلام برشمرد و ابراز کرد: اگر كسي بگويد من مسلمان هستم ولي نماز نمي خوانم يعني سخنان پيامبر (ص) درباره نماز را قبول ندارد و وقتي حرف كسي را قبول نداشته باشد يعني به رسول خدا (ص) كافر شده و ديگر مسلمان نيست.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبري افزود: رعايت حجاب براي زن و مرد نيز حكم نماز و روزه را دارد و نمي شود كسي مسلمان باشد اما اين ضرورت را نپذيرد يا به آن عمل نكند.

 

وي در ترجمه لغوي حجاب، گفت: حجاب در لغت به معناي پرده و در اصطلاح به معناي پوشش است كه در دين اسلام هم براي مرد و هم براي زن حد و حدود آن مشخص شده است.

 

آيت الله طباطبايي ن‍ژاد خاطرنشان كرد: مرد مي تواند دست يا پاي خود را عريان بگذارد ولي نبايد زن به آن نگاه كند، اما اگر بداند ممكن است زني به بدن او نگاه كند و به گناه بيفتد بايد بدنش را بپوشاند.

 

وي اين حكم را براي بانوان نيز تسري داد و گفت: در احكام اسلام پوشاندن همه اعضاي بدن به جز صورت، دست ها تا مچ و پاها تا مچ براي زن واجب است اما اگر جايي بدانند كه مردها نمي توانند نگاه خود را كنترل كنند، بايد آنها را هم در آن محيط بپوشاند و حرمت ثانويه پيدا مي كند و بر اساس آيه "وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى وَ لاتَعَاوَنُوا عَلَى الْاِثْمِ وَ الْعُدْوانِ‏" نبايد در گناه ديگران شريك باشيم.

 

امام جمعه اصفهان تأكيد كرد: در حال حاضر حجاب يك وظيفه ديني صرف نيست بلكه بعد سياسي پيدا كرده است تا جايي كه فرانسه كه داعيه آزادي را دارد حضور بانوان با حجاب به دانشگاه ها را ممنوع كرده است.

 

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان با استناد به آيه 18 سوره حج كه مي فرمايد: "أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يَسْجُدُ لَهُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ وَ الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ وَ النُّجُومُ وَ الْجِبالُ وَ الشَّجَرُ وَ الدَّوَابُّ وَ کَثيرٌ مِنَ النَّاسِ وَ کَثيرٌ حَقَّ عَلَيْهِ الْعَذابُ وَ مَنْ يُهِنِ اللَّهُ فَما لَهُ مِنْ مُکْرِمٍ إِنَّ اللَّهَ يَفْعَلُ ما يَشاءُ" اظهار داشت: بر اساس اين آيه همه موجودات و مخلوقات در حال عبادت خدا هستند پس عبادت وي‍‍ژه انسان ها نيست اما آن دسته كه ممكن است خدا را عبادت نكنند انسان ها هستند.

 

وي ادامه داد: حجاب در همه جاي دنيا نماد اسلام و مسلماني است و وجهه سياسي پيدا كرده و جلوگيري از حضور بانوان محجبه در مكان هاي عمومي ترس از بسط و گسترش اسلام است.

 

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: اگر استكبار با ايران دشمني دارد به خاطر انرژي هسته اي نيست چرا كه در زمان شاه خود آنها تأسيسات هسته اي را وارد ايران كردند و با پيشرفت ما نيز مشكلي ندارند البته تا زماني كه فرمانبر آن ها باشيم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبري گفت: آن چيزي كه دشمنان از آن مي ترسند عدم پذيرش سلطه كفار از سوی مسلمانان است و اين موضوع آن ها را هراسان كرده است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: ما در زمان شاه نيز نماز و روزه و زيارت و عبادت را داشتيم و اگر قرار بود به همين ها بسنده كنيم چه نيازي به آن همه تلاش و جانفشاني براي پيروزي انقلاب وجود داشت؟

 

وي انقلاب دروني مردم ايران را عامل تثبيت انقلاب دانست و بیان کرد: دشمن به دنبال سست كردن ايمان دروني مردم ما است و يكي از مهم ترين روش ها آلوده كردن زنان جامعه است.

 

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان اظهار داشت: چرا مردم ما از تاريخ عبرت نمي گيرند تا مبادا براي آن ها نيز تكرار شود؟ حكومت 600 ساله مسلمانان بر اسپانيا با ترويج فساد و فحشا در ميان زنان از هم پاشيد.

 

وي تصريح كرد: تعالي و فساد يك جامعه در دست زنان است همچنان كه در تاريخ نمي بينيم از مادري پاكدامن و خوب فرزند ناخلفي تحويل جامعه داده شده باشد اما چه بسيار پيامبران، اوليا و اماماني كه فرزند ناصالح داشتند.

 

امام جمعه اصفهان در اين راستا اسماء را مثال زد و گفت: اين بانوي مكرم در ابتدا همسر جعفر طيار بود و فرزندي چون عبدالله همسر حضرت زينب(س) را پرورش داد، پس از شهادت جعفر با ابوبكر خليفه اول ازدواج كرد و حاصل اين ازدواج محمدبن ابي بكر پدر بزرگ امام جعفر صادق (ع) بود كه شهادت او كمر حضرت علي (ع) را شكست.

 

آيت الله طباطبايي ن‍ژاد يكي از روش هاي پوچ كردن انقلاب را گرفتن حجاب و حيا از زنان و مردان دانست و ابراز کرد: در اين ماجرا به دليل نقش تربيت نسل مادران، سرمايه گذاري دشمن روي دختران و زنان بسيار بيشتر است.

 

وي خاطر نشان كرد: زنان ما بايد براي مقابله با فساد و فحشا در جامعه جهادي عمل كنند و ديگران را نيز به صراط مستقيم راهنمايي كنند كه رسول خدا (ص) به مولا علي (ع) فرمودند: اگر يك نفر به دست تو هدايت شو براي تو بهتر است از خورشيد و هر آنچه خورشيد بر آن مي تابد./201/1305/ب1

ارسال نظرات