۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۳۸۲۴۲
استاد حوزه علمیه قم:

تداوم ضد ارزش ها سبب پوسیدگی نظام از درون می شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: در صورت تداوم مسائلی از قبیل حقوق های نجومی که با ارزش های انقلاب، نظام و دین ما در تناقض است، پوسیدگی نظام از درون خود آغاز خواهد شد.
حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، استاد حوزه علمیه قم

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ماجرای حقوق های نجومی برخی مدیران دولتی، گفت: دولت در این قضیه مقصر است و باید در این باره شفاف سازی کند اما این کار را نخواهد کرد، زیرا تفکر این دولت، این مسأله را قبیح نمی داند.

 

وی ادامه داد: از طرفی وزارت های مختلف هم تابع دولت هستند و نهادهای نظارتی قوه قضاییه و بازرسی کل کشور هم در این امر کوتاهی کرده اند و برخی از مسؤولان نیز اهل زد و بند هستند، به همین دلیل اقدامی در این زمینه صورت نخواهد گرفت.

 

حجت الاسلام فلاحی تأکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید در برخورد با این مسأله یک حرکت انقلابی صورت گیرد، در غیر این صورت و در شرایط فعلی هیچ گونه اقدامی برای جلوگیری و برخورد با این قبیل مسائل صورت نخواهد گرفت.

 

وی با اشاره به لزوم ایجاد یک نظام هماهنگ پرداخت در کشور، گفت: در دولت های قبلی بحث نظام هماهنگ پرداخت مطرح بوده است و در دوره اصلاحات نیز این موضوع مطرح بود اما در نهایت عملی نشد.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: مجلس باید یا یک تفکر انقلابی در این زمینه وارد شود و با اصلاح یا وضع قوانین و از میان برداشتن خلأهای قانونی جلوی سوء استفاده از قانون را بگیرد.

 

وی با بیان این که دستگاه های نظارتی نیز در این رابطه وظایفی دارند و باید اقداماتی انجام دهند، گفت: دستگاه های نظارتی نیز برای پیش گیری و برخورد با این قبیل مسائل باید یک فکر و اقدام اساسی برای تشکیل یک نظام هماهنگ انجام دهند.

 

حجت الاسلام فلاحی افزود: برقراری عدالت و تشکیل یک نظام هماهنگ و سازمان دهی شده پرداخت در کشور ضروری است و راه حل این گونه معضلات و پیش گیری از وقوع مجدد آن در آینده نیز همین است.

 

وی در پایان ابراز داشت: اگر اقدامی در جهت حل و ریشه کن کردن این قبیل مسائلی که با ارزش های انقلاب، نظام و دین ما در تناقض است صورت نگیرد، پوسیدگی نظام از درون خود آغاز خواهد شد./979/302/ب2

ارسال نظرات