۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۳۸۲۴۱
علمای لبنان:

جنایت تکفیری‎ها از اندیشه گمراه وهابیت سعودی نشأت می‎گیرد

تجمع علمای مسلمان لبنان به جهانیان یادآور شد که جنایت تکفیری‎ها از اندیشه گمراه وهابیت سعودی به عنوان یار و یاور کشورهای غربی نشأت می‎گیرد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی نسبت به گسترش تروریسم در سراسر جهان هشدار داد و افزود: هیچ جای جهان از اقدامات وحشی های تکفیری در امان نیست و آنها از هر مکانی و با هر امکاناتی برای اجرای عملیات خود استفاده می کنند. جامعه جهانی باید تصمیم قاطعی برای ریشه کن کردن این پدیده بگیرد، نه اینکه رویکرد کنونی را ادامه دهد.

 

این تجمع تصریح کرد: بارها نسبت به این وحشی ها هشدار داده بودیم و گفتیم که تروریسم هیچ تفاوتی میان دولت های حامی و مخالف خود ندارد و همگان را بدون در نظر گرفتن دین و ملیت به قتل می رساند.

 

علمای شیعه و سنی لبنان با محکومیت جنایت تروریستی در نیس فرانسه اظهار داشتند: مصلحت انسانی در این است که جهانیان به مبارزه با تروریسم در سراسر جهان به ویژه در سوریه، عراق، یمن، لیبی، مصر، عربستان و لبنان بپردازند و اجازه انتقال آنها به سایر کشورها را ندهند. این مبارزه ابتدا با بستن مرز ترکیه و سوریه به روی تروریست ها و یاری رسانی به ارتش سوریه و عراق محقق می شود.

 

آنان ادامه دادند: مردم جهان بدانند که ادعای مسلمان بودن این گروه ها کاملا باطل است و اقدامات آنان از اندیشه گمراه تفکر وهابی نشأت می گیرد که از سوی عربستان سعودی یار و یاور کشورهای غربی صورت می گیرد.

 

این تجمع در پایان از کشورهای عربی خواست در سیاست های خود علیه محور مقاومت به ویژه سوریه و عراق تجدیدنظر کرده و بدانند که همه کشورهای عربی و اسلامی در معرض خطر تروریسم قرار دارند./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جاسم زاده

ارسال نظرات