۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۳۸۲۳۸
استاد حوزه علمیه قم:

برخی مسؤولان با شعار اعتدال، افراطی گری می کنند

استاد حوزه علمیه قم گفت: عده ای از مسؤولان، دم از اعتدال و حل مشکلات اقتصادی می زنند اما در عمل کاملا بر خلاف آن رفتار می کنند.
حجت الاسلام علی اصغر گرجی، استاد حوزه علمیه قم

حجت الاسلام علی اصغر گرجی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره ماجرای حقوق های نجومی، گفت: وقتی ارزش های جامعه و نظام از سوی مسؤولان که باید خادم مردم و کشور باشند مورد هجمه قرار گیرد، سبب می شود مردم به مسؤولان و نظام اسلامی بدبین شوند و نظام جایگاه خود را در بین جامعه از دست بدهد.

 

وی تصریح کرد: حقوق های نجومی با شعارهای دولت در تناقض است و تنها تحلیلی که از این تناقض می توان داشت این است که، دولتمردان با شعار اعتدال دارند افراطی گری می کنند.

 

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: البته ما نمی خواهیم همه دولتمردان را متهم کنیم، قطعا در بین دولتمردان و مسؤولان افراد متدین و دلسوز هم هستند، اما کسانی که مرتکب این عمل شده اند شعار و حرف آن ها با عملشان یکی نیست.

 

وی ابراز داشت: همان طور که ماجرای حقوق های نجومی نشان داد، عده ای از مسؤولان، دم از اعتدال و حل مشکلات اقتصادی می زنند اما در عمل کاملا برخلاف آن رفتار می کنند و از بیت المال و جایگاه خود سوء استفاده می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم بازنگری در نظام پرداخت ها، گفت: قطعا باید در نظام پرداخت ها، یک بازنگری اتفاق بیفتد، ما قبول داریم که افرادی که توان علمی، فکری و نبوغ بیشتری دارند باید دستمزد بیشتری دریافت کنند اما باید این تفاوت معقول باشد.

 

وی تأکید کرد: تفاوت های زیادی که بین حقوق های دریافتی برخی مسؤولان با سایر اقشار  جامعه وجود دارد منطقی، عقلانی و انسانی نیست و اگر در کشور دغدغه عدالت وجود دارد باید این فاصله نامتعارف برداشته شود.

 

حجت الاسلام گرجی درباره وظایف دولت در این زمینه، گفت: دولت در رابطه با این موضوع باید از دو جهت اقدام کند، یکی اینکه تخلفات پیگیری و افراد خاطی مشخص و مجازات شوند و دیگر اینکه در مواردی که تفاوت حقوق ها زیاد است، جلوی آن گرفته شود.

 

وی در پایان اظهار داشت: مجلس نیز باید در این زمینه وارد شود و نمایندگانی که با شعار حمایت از حق مردم وارد مجلس شده اند، شعار خود را عملی کنند و دستگاه قضایی نیز باید با قدرت در این زمینه وارد شود./979/302/ب2

ارسال نظرات