۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۳۸۲۳۵
امام جمعه دیر:

مهم‌‌ترین دستاورد برجام شناخت ملت از دشمنان است

امام جمعه دیر گفت: مهم‌ترین دستاوردهای برجام همین است که ملت ما بیشتر نسبت به دشمنانش آگاهی پیدا کرده و به شناخت عمیق تری نسبت به آن‌ها رسیده است.
حجت الاسلام حسینی امام جمعه دیر

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به موضوع یک سالگی برجام و گذشت شش ماه از اجرای آن درباره دستاوردهای برجام و مذاکرات هسته ای، گفت: در سخنرانی های مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان همه مطالب به صورت کامل بیان شد و ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم اما آمریکایی ها دبه در آوردند .

 

امام جمعه دیر با اشاره به چندین مصوبه در کنگره آمریکا در بحث ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران و ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران، تحریم افراد و شرکت ها، اظهار داشت: دولت آمریکا نیز تحریم و تهدیدی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه مطالبی نیز گفته می شود که در برجام شاید جنگ از سر ملت برداشته شده است، بیان داشت: آن ها اگر می خواستند کاری کنند در آن موقعیتی که شورای امنیت قعطنامه علیه ایران صادر کرده بود و ایران نیز غنی سازی 20 درصد را داشت اگر می توانستند همان موقع کاری می کردند.


 

حجت الاسلام حسینی با تاکید براینکه  اگر این برجام پذیرفته نشده بود آن ها علیه ما جنگ شروع می کردند، گفت: آن ها کاری نکردند و نخواهند کرد.

 

وی به تاکیدات و مطالبات رهبر معظم انقلاب قبل، حین و بعد از مذاکرات هسته ای که «آمریکا قابل اعتماد نیست و به مذاکرات خوش بین نیستم» اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند آقایانی دم از عقلانیت می زنند که کشور باید بر اساس عقلانیت اداره شود حرف درستی است و عقل به انسان می گوید باید از تجارب گذشته درس گرفت.

 

امام جمعه دیر با اشاره به اینکه تجارب گذشته به ما می گوید آمریکایی ها هیچ وقت به وعده هایشان عمل نکردند و از زمان دکتر مصدق تا حالا و هر زمان وعده ای دادند خلف وعده کردند، خاطر نشان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب به فرموده خود ایشان بر اساس تجارب گذشته این مسائل را مطرح کردند و هر کسی به این تجارب توجه کند می تواند به همین نتیجه که رهبر انقلاب بیان داشتند برسند.

 

وی دستاوردهای برجام را برای مسؤولان و ملت ایران برشمرد و اظهار داشت: کسانی که فکر می کردند مقام معظم رهبری در گذشته ارتباط با آمریکا را نهی می کردند با توجه به اظهارات دکتر صالحی، و دبیر کل سازمان ملل و خانم مرکل صدر اعظم آلمان نشان دهنده این است که می خواهند برنامه ای بر علیه ایران داشته باشند.

 

امام جمعه دیر در ادامه افزود: اظهاراتی که اخیرا مقامات آمریکایی داشتند نشان می دهد که بالاخره ملت ما باید هوشیاری و بیداری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و یکی از مهم ترین دستاوردهای این برجام همین است که ملت ما بیشتر نسبت به دشمنش آگاهی پیدا کرده و به شناخت عمیق تری نسبت به دشمنان رسیده است.

 

وی راهکار رونق اقتصادی و حل مشکلات در سال پایانی عمر دولت یازدهم، سالی که رئیس جمهور به ملت وعده رونق و شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات داده است اشاره کرد و گفت: تنها راه چاره رهنمودهای مقام معظم رهبری است که فرمودند باید به این ملت تکیه کرد.

 

امام جمعه دیر اظهار داشت: اگر در این سه سال که بر ما گذشت به رهنمودهای مقام معظم که نگاه به داخل کشور و اساس کار همان اقتصاد مقاومتی و تکیه به ملت خودمان باشد، کنیم موفق خواهیم بود و اگر در همه عرصه ها به ملتمان تکیه کنیم از طریق این ملت مشکلات اقتصادی حل خواهد شد./302/833/ب1

ارسال نظرات