۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۳۸۲۲۴
در ۳ ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

ثبت ۸ وقف جدید در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در 3 ماهه نخست امسال 8 وقف جدید در سامانه به ثبت رسیده که بیشتر این وقف‌ها در شهرستان شهرکرد بوده است، گفت: این موقوفات شامل زمین، ساختمان مسکونی و تجاری است که از سوی واقفان خیراندیش وقف شد.
حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه در 3 ماهه نخست امسال 8 وقف جدید در سامانه به ثبت رسیده که بیشتر این وقف‌ها در شهرستان شهرکرد بوده است، افزود: این موقوفات شامل زمین، ساختمان مسکونی و تجاری است که از سوی واقفان خیراندیش وقف شد و در اختیار این سازمان قرار گرفت تا در راستای نیات آنان اقدام شود.

 

وی به وقف ۲ قطعه زمین به مساحت ۹۰۰ متر از سوی خیران در این استان در روزهای گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: در هفته گذشته زمینی به مساحت 500 متر به ارزش 75 میلیون تومان در روستای قلعه‌چه از توبع شهرستان لردگان به منظور احداث حسینیه وقف شد.

 

حجت الاسلام عزیزی همچنین از وقف یک ملک مسکونی در شهر کیار خبر داد و افزود: هم‌زمان با هفته عفاف و حجاب یک منزل مسکونی به مساحت 400 مترمربع به ارزش 400 میلیون تومان در جهت احداث مسجد النبی(ص) در شهر کیان وقف شد.

 

وی با بیان اینکه بیشتر نیت وقف‌ها مذهبی است، گفت: اعتماد‌سازی مردم به وقف و نهادینه‌ کردن فرهنگ وقف در بین مردم از مهم ترین نیازهای امروز جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی وقف در جامعه لازمه تقویت و گسترش مبانی دینی است، خاطرنشان کرد: به یقین نقش وقف در تحقق ساست های اقتصاد مقاومتی در جامعه غیرقابل انکار و از ضرورت ها است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه وقف در واقع بستری در راستای خدمت به فرهنگ و نيازمندان در جامعه است، افزود: بر این اساس نباید از یاد برد که در دنیای امروزی، اموری مهم تلقی می شود که نیازمند توجه واقفان است؛ بنابراین باید نیات جدیدی نیز برای جامعه امروز در نظر گرفت.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه واقفان کشورمان می توانند در انجام کارهایی تأثیرگذار باشند که برای تحقق آنها نیازمند سرمایه های کلان است، ادامه داد: این موضوع دقیقا همان هدف اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی است؛ بنابراین می توان دریافت که مبحث وقف در تحقق این امر پسندیده و البته سفارش شده از سوی رهبر انقلاب اهمیت و نقش بسزایی دارد./302/9457/ب1

ارسال نظرات