۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۳۸۲۱۰
رییس اتحادیه علمای مقاومت:

جنگ ۳۳ روزه اولین جنگ به دستور آمریکا علیه مقاومت بود

یکی از علمای اهل تسنن لبنان با اشاره به توطئه برخی مسؤولان لبنانی و عربی علیه مقاومت در جنگ 33 روزه، این جنگ را تنها جنگی توصیف کرد که به دستور مستقیم آمریکا صورت گرفت.
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن و رییس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه امروز مسجد قدس صیدای لبنان با اشاره به اوضاع بحرانی در این کشور گفت: اوضاع بحرانی مذهبی و طایفه ای این اجازه را به مقاومت نمی دهد که اطلاعاتی درباره توطئه برخی مسؤولان لبنان و عرب در جنگ 33 روزه فاش کند چرا که افشای آنها به وخیم تر شدن بحران مذهبی و ایجاد شکاف در جامعه می انجامد.

 

وی افزود: فتنه مذهبی در جوامع اسلامی و عربی به صورت مستقیم و غیرمستقیم سبب بروز بحران های بزرگی شده است که یکی از این بحران ها را در سوریه مشاهده می کنیم.

 

شیخ ماهر حمود از فتنه مذهبی به عنوان واکنش رژیم صهیونیستی به پیروزی مقاومت اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: فتنه مذهبی بلافاصله پس از جنگ 33 روزه آغاز شد و اولین نمونه های آن را در انتهای سال 2006 و ابتدای سال 2007 رصد کردیم که تاکنون ادامه دارد.

 

این عالم اهل تسنن ادامه داد: اگر پوشش عربی و بین الملل نبود دشمن صهیونیستی هیچگاه جرأت حمله نداشت اما اراده و تصمیم جهانی برای تثبیت دولت جعلی اسرائیل علیه امت اسلامی و عربی سبب گستاخی این رژیم شد.

 

وی از جنگ 33 روزه به عنوان تنها جنگ دستور داده شده از سوی آمریکا یاد کرد و گفت: در جنگ های پیشین، این رژیم صهیونیستی بود که تصمیم به جنگ می گرفت و آمریکا از آن حمایت می کرد اما جنگ 33 روزه به دستور آمریکا انجام گرفت که شکست هدف این کشور یعنی منطقه جدید را به همراه داشت.

 

شیخ ماهر حمود خاطرنشان ساخت: مقاومت بر اساس اعتراف دشمن به یک پیروزی واقعی دست یافت اما برخی مخالفان مقاومت همچنان منکر این مساله هستند و با کاهش از اهمیت این پیروزی، تنها از ویرانی های به جای مانده از حمله رژیم صهیونیستی سخن می گویند و از خسارت های وارد شده بر دشمن و بازسازی های صورت گرفته در لبنان سخنی به زبان نمی آورند./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات