۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۳۸۲۰۳
به دنبال حمله تروریستی «نیس»

فرانسه بزرگترین ناو جنگی خود را به جنگ داعش می‌فرستد

به دنبال حمله تروریستی شب گذشته در نیس فرانسه از اعزام ناو شارل دوگل به خاورمیانه برای مقابله با داعش خبر داد.
ناو

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از دیلی استار، فرانسه در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در شهر نیس که به کشته شدن حداقل 84 نفر منجر شد اعلام کرد که ناو شارل دوگل را برای جنگ با داعش به خاورمیانه اعزام می‌کند.

 

پیش از حملات نیس نیز دولت فرانسه اعلام کرده بود که ناو شارل دو گل را به خاورمیانه اعزام می‌کند. احتمالا حمله تروریستی شب گذشته باعث تسریع در اعزام این ناو به خاورمیانه خواهد شد.

 

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه بعد از وقوع حمله در نیس در اظهاراتی قول داد که عملیاتهای علیه داعش در سوریه و عراق را افزایش میدهد.

 

 رئیس جمهور این کشور این حمله را یک اقدام تروریستی علیه کشورش خوانده و گفت،‌ این حمله ضربه بدی به کشورش وارد کرده و اکنون کل فرانسه با تهدید افراطگرایی روبرو است.

 

اولاند خاطر نشان کرد: کل فرانسه اکنون با تهدید تروریسم افراطگرا روبرو است و ما باید هر کاری که می‌توانیم برای مقابله با چنین حملاتی انجام دهیم.

 

فرانسوا اولاند همچنین اعلام کرد امروز (جمعه) خواهان برگزاری نشست شورای دفاعی فرانسه با حضور وزیران دفاع و کشور وهمچنین دیگر وزیران مهم دولت شده است. وی گفت که قرار است به شهر نیس برود تا همبستگی خود را با مردم این شهر اعلام کند.

 

 منابع رسمی اعلام کردند در حمله یک راننده کامیون به مردم در شهر نیس دست کم 84 نفر کشته شدند. خبرها همچنین حاکی از مجروح شدن دهها نفر است که حال 18 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

 

این حمله تروریستی هنگامی اتفاق افتاد که مردم شهر نیس فرانسه در حال برپایی جشن عید ملی این کشور بودند./836/د102/ل

ارسال نظرات