۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۳۸۱۹۱
فرمانده گردان سلمان لشکر قدس گیلان:

جوانان مدافع حرم از رزمندگان دوران دفاع مقدس پیشی گرفته‌اند

فرمانده گردان سلمان لشکر قدس گیلان گفت: کار جوانان امروز در مقابله با تکفیری‌ها در سوریه بسیار بالاتر از کار رزمندگان دوران دفاع مقدس است زیرا جوانان امروز از وابستگی‌های دنیا خود را رها می‌کنند و به خیل مدافعین حرم می‌پیوندند.
مدافعان حرم

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، سردار هامون محمدی، فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان عصر امروز(24تیر) در یادواره سردار شهید علیرضا خلوص دهقان‌پور در مصلی شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: شرکت در مراسمات و محافل شهدا باید با هدف و انگیزه باشد.

 

وی با بیان اینکه شهدا نیاز به مراسمات ندارند بلکه ما نیازمند چنین مراسماتی هستیم، افزود: شهدا با الگو قرار دادن اولیای خدا توانستند در این برهوت دنیا طلبی و در اوج استیلای استکبار جهانی راه خودشان را پیدا کنند و مدافع انقلاب اسلامی در دفاع مقدس شوند.

 

فرمانده گردان سلمان لشکر قدس گیلان با بیان اینکه بصیرت شهدا آنها را از دیگر افراد متمایز می‌کند، گفت: شهدا انسان‌های معتقدی بودند و به اسلام اعتقاد و ایمان داشتند.

 

شناخت کامل امام حسین(علیه‌السلام) اولین مبنای بصیرت شهدا بود

سردار محمدی با بیان اینکه شناخت کامل امام حسین(علیه‌السلام) اولین مبنای بصیرت شهدا بود، تصریح کرد: دومین مبنای بصیرتی برای شهدا پیدا کردن و شناختن انسانی بود که به او اقتدا کنند و مسیر پر نشیب مهاجر الی الله را طی کنند که آن فرد امام خمینی(ره) بود.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) توانست با اقتدای خود حکومت دینی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: تمام خصایص و فضایل یک انسان نمونه در امام راحل وجود داشت و هنر شهدا این بود که خود را زیر بیرق امام قرار دادند.

 

فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان اظهار کرد: شهدا توانستند تشخیص دهند در چه زمانی و کجا باشند و تحت لوای ولی امر خود در کجا حرکت انقلابی به موقع داشته باشند.

 

سردار محمدی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری بارها حرکت انقلابی به موقع را به جوانان تاکید می‌کنند، افزود: شهدا این موضوع را بنیان گذاشتند و امروز این موضوع در جوانان به عنوان مدافعان حرم در سوریه نمود پیدا کرده است.

 

کار جوانان امروز در مقابله با تکفیری‌ها در سوریه بسیار بالاتر از کار رزمندگان دوران دفاع مقدس است

وی با بیان اینکه کار جوانان امروز در مقابله با تکفیری‌ها در سوریه بسیار بالاتر از کار رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت: در این زمان اگر فردی بتواند خود را از وابستگی‌های دنیا رها کند و به خیل مدافعین حرم بپیوندد کار مهمی انجام داده است.

 

فرمانده گردان سلمان لشکر قدس گیلان با بیان اینکه سومین مبنای بصیرت شهدا، تشخیص میدان حضور در صحنه نبرد دفاع مقدس بود، تصریح کرد: سه مبنای اساسی بصیرت در شهدا، آنها را به انسان‌هایی مبدل کرد که رقم زننده حماسه‌های بزرگی در دوران دفاع مقدس شدند.

 

سردار محمدی خاطرنشان کرد: شهید علیرضا خلوص دهقان‌پور با اعتقادی که به انقلاب اسلامی داشت با تبعیت از ولی فقیه خود در میدان نبرد علیه رژیم بعث عراقی حضور و جانش را فدای این نظام و انقلاب کرد.

 

وی با بیان اینکه با اسم خلوص لرزه بر اندام توده‌ای‌ها و منافقین می‌افتاد، اظهار کرد: همه خلافکاران در شهرستان صومعه‌سرا از شهید خلوص دهقان‌پور می‌ترسیدند.

 

فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شهید خلوص دهقان‌پور در عملیات مختلف شرکت و در عملیات کربلای 5 بهترین نقش را ایفا می‌کند، افزود: شهید دهقان‌پور در ارتفاعات غرب کشور در منطقه ماووت قله قامیش یک حرکت قهرمانانه انجام داد و شهادت را انتخاب کرد./836/د102/ل

ارسال نظرات