۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۳۸۱۸۷
اولاند وضعیت فوق‌العاده را سه ماه دیگر تمدید کرد

تروریستی بودن ماهیت این حمله که به شکل افراطی ترین شکل اعمال خشونت رخ داده است جای کتمان ندارد.

فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد حمله مرگبار به شهر جنوبی نیس قطعا یک حمله تروریستی بوده و حالت اضطراری اعمال شده در پاریس در نوامبر گذشته به مدت سه ماه دیگر تمدید خواهد شد.
فرانسوا اولاند

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، اولاند بامداد جمعه پس از یک نشست بحران صحبت می کرد که به دنبال کشته شدن 77 نفر در شهر نیس فرانسه با حمله دستگاه یک کامیون با سرعت به میان جمعیت نظاره گر آتش بازی روز ملی باستیل تشکیل شده بود.

 

رئیس جمهوری فرانسه در یک نطق تلویزیونی در شبکه سراسری گفت: تروریستی بودن ماهیت این حمله که به شکل افراطی ترین شکل اعمال خشونت رخ داده است جای کتمان ندارد.

 

به گزارش ایرنا، با ورود یک دستگاه کامیون درمیان جمعیتی که در مراسم جشن ملی فرانسه سرگرم آتش بازی در شهر نیس بودند ناگهان صدای شادی آن ها به جیغ و فریاد تبدیل شد و جشن روز ملی با شبی هولناک پایان یافت.

 

این گفته رابرت هالووی یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانس پرس بود که می گوید در روز ملی فرانسه در میان جمعیت بود مجبور شد صورت خود را بپوشاند تا از گزند اشیای پرتاب شده پس از حرکت کامیون تا مسافت حدود دو کیلومتر و له کردن مردم در امان بماند.

 

راننده کامیون به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.

 

واحد ضد تروریسم دادگاه پاریس تحقیقات در باره حمله نیس را برعهده گرفت.

 

شاهدان عینی می گویند کامیون برای زیر گرفتن افراد بیشتر زیگ زاگ می رفته است.

 

شبکه خبری BFMTV فرانسه می گوید کامیون در مسیری دو کیلومتری مردم را زیر گرفت./836/د102/ل

ارسال نظرات