۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۳۸۱۲۴
امام جمعه دامغان:

حفظ شأن شورای نگهبان حفظ حرمت اسلامیت و جمهوریت نظام است

امام جمعه دامغان گفت: مجموعه ارزشمند شورای نگهبان قانون اساسی را می‌توان مرکز ثقل نظام مقدس جمهوری اسلامی نامید؛ بی‌تردید همان‌گونه که امام و رهبری بر اهمیت این نهاد تأکید کرده اند، حفظ شأن شورای نگهبان حفظ حرمت اسلامیت و جمهوریت نظام است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که در محل مصلی مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی بر خدمات شایسته، جایگاه والا و نقش آفرینی گسترده این نهاد در مقاطع و صحنه های حساس طول تاریخ انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای نظام اسلامی تأکید کرد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با برشمردن ویژگی‌ها و وظایف مهم شورای نگهبان قانون اساسی از جمله بروز اشتباهات در تصمیم‌گیری‌ها و قانون‌گذاری ها، برخورد قاطع و التزام عملی به قانون، نظارت بر مصوبات مجلس بر اساس قانون و شرع مقدس اسلام، نظارت بر انتخابات و روند آن و تأیید صلاحیت نامزدها و تفسیر صحیح قانون، افزود: می توان گفت تمامی کشورهای دارای نظام قانونمند و جمهوری دارای چنین نهادی به عنوان حافظ و نگهبان قانون هستند.

 

 حجاب و عفت سرمایه بزرگ اجتماعی و خانوادگی است

امام جمعه دامغان در ادامه با تقدیر از حضور پرشور آگاهانه و کم‌نظیر مردم ولایتمدار این شهرستان در سه حماسه مردمی و دینی راهپیمایی روز قدس، نماز باشکوه عید سعید فطر و راهپیمایی و تجمع روز ملی عفاف و حجاب گفت: حضور گسترده اقشار مختلف مردم دامغان در نماز عید سعید فطر که برای نخستین بار در اجتماعی معنوی و یکپارچه برگزار شد، تجلی‌گر وحدت و بصیرت دینی بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان حضور پرشور و مثال زدنی دختران و زنان پاک، عفیف و انقلابی دامغان در راهپیمایی و تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده در 21 تیرماه را نیز نشانه بینش عمیق مردم ولایتمدار این شهرستان عنوان و تصریح کرد: نظام سلطه به دنبال بی هویت کردن خانواده ها و جامعه اسلامی ما است که بی‌شک زنان عفیف و مردان بصیر ما اجازه نخواهند داد دشمن با ترویج بدحجابی به این هدف پلید خود برسد.

 

احسان و توجه بیشتر به معلولان از برکات انقلاب اسلامی است

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توجه و احسان به جامعه معلولان و از کار افتادگان از برکات انقلاب اسلامی است و در این راه سازمان بهزیستی همواره ارائه دهنده خدمات شایان توجهی بوده است، گفت: شهرستان دامغان در حال حاضر مجموعا 2 هزار و 16 معلول دارد.

 

امام جمعه دامغان افزود: از این تعداد 726 نفر معلولان جسمی حرکتی، 542 معلول ذهنی، 334 ناشنوا و کم‌شنوا، 192 نفر نابینا و کم بینا، 245 نفر بیماران روانی، 77 سالمند و 32 نفر را معلولان ضایعه نخائی تشکیل می دهند و مجموعا 603 نفر از معلولان این شهرستان مستمری بگیر هستند.

 

وی با تأکید بر استمرار اقدامات خوب انجام شده از سوی اداره بهزیستی در حمایت از معلولان، موفقیت های ورزشکاران معلول دامغانی در مسابقات کشوری و جهانی، تلاش جهت اشتغال و خود کفایی آنان، مناسب سازی اماکن و معابر، خواستار تلاش بیشتر در جهت بهبود وضعیت کودکان و زنان بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار، روشن دلان و محرومان شد و یاری بیش از پیش خیران نیک اندیش در این زمینه را ضروری دانست.

 

سران مهمل باف و خونریز آل سعود دست از سیاست‌های ضد اسلامی و ضد ایرانی خود بردارند

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه خطبه های نماز جمعه امروز دامغان با اشاره به حضور و مهمل بافی شاهزاده عیاش عربستانی در همایش گروهک خونریز و منزوی منافقین، آن را سندی دیگر بر حمایت همیشگی آل سعود از تروریست‌ها دانست و اظهار داشت: آل سعود مفلوک و منافقان کوردل بازیچه بی اختیار دست اسرائیل و آمریکا هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: آل سعود جنایتکار و گروهک ضد بشریت منافقین در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی نیز با صدام خونریز همکاری می کردند، نقش اصلی را در ترور مسؤولان و علمای بزرگ ایران اسلامی برعهده داشتند و اکنون نیز در حالی که رژیم متزلزل عربستان سعودی به دنبال بهره‌گیری سیاسی از این گروه مجرم و آدم کش بود، بار دیگر تصویر رسوایی خود را در منظر افکار عمومی جهان به نمایش گذاشت.

 

امام جمعه دامغان اضافه کرد: آل سعود به عنوان عروسک خیمه شب بازی اسرائیل، آمریکا و انگلیس و تغذیه کننده گروه‌های تکفیری و داعشی در منطقه و حامی گروهک خونریز و جنایتکار منافقین، دستش به‌ خون مردم بیگناه ایران، عراق، سوریه، یمن، بحرین، فلسطین و بسیاری دیگر از ممالک اسلامی آلوده است و به سرعت به سوی ذلت و نابودی پیش می‌رود، وقت آن است که به خود بیایند و دست از اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و خدمت به سیاست پلید ایران هراسی بردارند./977/202/ب2

ارسال نظرات