۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۳۸۱۱۹

فتوای داعش برای زیر گرفتن دشمنان

یک تحلیلگر غربی، در گفت وگو با شبکۀ سی ان ان، توضیح داد که دستور استفادۀ عناصر داعش از وسایل نقلیه برای عملیات تروریستی از کجا نشأت می گیرد.
فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا، "پیتر برگن" تحلیلگر امور امنیت ملی به شبکه "سی ان ان" آمریکا گفت: «نوع زیر گرفتن مردم فرانسه در شهر "نیس" نشان دهندۀ دست داشتن گروه تروریستی "داعش" در این جنایت هولناک است».

 

به گزارش العالم، وی افزود: «استفاده تروریست ها و سازمان های تروریستی از کامیون برای اجرای حملات تروریستی امر جدیدی نیست».


برگن در گفت و گو با سی ان ان ادامه داد: «سپتامبر 2014، ابو محمد العدنانی سخنگوی داعش خواستار این نوع حملات و زیر گرفتن دشمنان این گروه تروریستی شده بود».

 

ابراز شادمانی داعش از حمله فرانسه 

 

به دنبال حمله تروریستی داعش به نیس فرانسه در سالگرد جشن ملی فرانسه، کانال های این گروه تروریستی، اقدام به انتشار بیانیه، تصاویر طنز، و شعارهای دیگر کردند. این شعارها در کانال تلگرامی «غزوه» منصوب به گروه داعش منتشر شد و به هواداران اعلام شد با شعارهای طرفدارانه از داعش، هشتگ های توئیتری را پر کنند. 

 
داعش نوشت: «به همه طرفداران دولت اسلامی: از شما می خواهیم در هشتگ های زیر شرکت کنید تا به جهان نشان بدهیم جنگ علیه دولت اسلامی چه عواقبی دارد و آن ها چه به روز خود آورده اند. از تمامی پیام های دولت اسلامی استفاده و واقعیت را برای جهانیان آشکار کنید.»


این عملیات تروریستی که هنگام جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس به وقوع پیوست، 84 کشته و بیش از 130 زخمی به جا گذاشت./982/ب102/د

ارسال نظرات