۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۳۸۰۶۹
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران:

پرداخت حقوق‌های نجومی غلط و ظالمانه است/ مسؤولان مراقب بیت المال باشند

خطیب نماز جمعه تهران پرداخت حقوق‌های نجومی را غلط و ظالمانه خواند و با بیان این‌که شاید برخی این برداشت‌ها را حق خود بدانند، خواستار نظم دادن و تدوین قانون صحیح در این زمینه شد تا حقوق‌ها براساس نیاز، لیاقت و کار پرداخت شود.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر درباره حقوق‌های نجومی و ظالمانه، گفت: این برداشت‌های غلط، گرچه با داشتن اجازه، قانون و آیین‌نامه‌هایی که خود تصویب کرده‌اند، صورت گرفته، اما ظالمانه است.

 

وی تصریح کرد: آنچه از گذشته پیش آمده و تاکنون ادامه یافته، بلا و مصیبتی است که باید جلوی آن را به طور جدی گرفت و البته رهبر معظم انقلاب هم دستور فرموده‌اند که باید با همت و احترام از آن جلوگیری شود.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که شاید برخی که این برداشت‌ها را کرده‌اند بگویند حق ما است، خواستار نظم و نظام دادن و تدوین قانون صحیح در این زمینه شد تا حقوق‌ها براساس نیاز، لیاقت و کار پرداخت شود.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به ‌نامه 41 امام علی‌(ع) به حاکم بصره درباره برداشت‌ها ناصواب، گفت: کسانی که این پول‌ها را برداشت کرده‌اند باید قبل از عذاب آخرت و عالم برزخ آن را به بیت‌المال برگردانند.

 

وی همچنین با توصیه به مسؤولان مبنی بر مراقبت از اموال بیت‌المال، خاطرنشان کرد: برداشت پول از این جا و آن جا و به این اسم و به آن اسم و با نام‌های مختلف گناه بسیار بزرگ و ظلم و ستم در حق این ملت به عنوان صاحبان اصلی آن است.

 

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته عفاف و حجاب، رعایت  آن را به  نفع تمام زنان دانست و گفت: وقتی بی‌حیایی و بی‌عفتی رواج یابد جوانان عیاش در خیابان ارضا شده و از ازدواج پرهیز می‌کنند.

 

آیت‌الله امامی کاشانی در ابتدای خطبه دوم با تأکید بر رعایت اخلاق اسلامی در جامعه، گفت: جامعه‌ای که اسلامی و منتظر امام عصر‌(عج) است، باید اهل ورع و متعهد به صفات پسندیده باشد./920/پ201/ج

ارسال نظرات