۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۴۳۸۰۳۳
نوبخت:

اقتصاد مقاومتی زیر بنای اصلی اقدامات کشور است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت با بیان این که زیر بنای اصلی اقدامات کشور اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید از شرایط پسا برجام برای بلندمدت، میان مدت و به ویژه آنچه که می توانیم برای سال پایانی دولت یازدهم برنامه ریزی کنیم، به نحو احسن بهره مند شویم.
محمدباقر نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد باقر نوبخت در پایان نشست یک روزه شوراهای برنامه ریزی منطقه دو کشور در تبریز در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: باید از شرایط پسا برجام برای بلندمدت، میان مدت و به ویژه آنچه که می توانیم برای سال پایانی دولت یازدهم برنامه ریزی کنیم، به نحو احسن بهره مند شویم.

 

وی با اشاره به حضور شوراهای برنامه ریزی چهار استان در این نشست ها، گفت: امروز شوراهای برنامه ریزی چهار استان زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی تحت عنوان منطقه دو کشور در تبریز گردهم آمده اند تا علاوه بر داشتن یک برنامه برای تک تک استان ها یک برنامه هم برای کل این منطقه داشته باشیم.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه در این اجلاس با توجه به 24 سیاستی که در اقتصاد مقاومتی وجود دارد 12 برنامه اتخاذ شد، گفت: همچنین واگذاری طرح های عمرانی با جذب مشارکت مردمی در راستای اتمام این طرح ها و آنچه که دولت باید به طرح های عمرانی کمک کند، در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی اظهارکرد: در این اجلاس همه دوستان ما در این چهار استان اقدامات خود را در سه سال گذشته و اینکه برای سال جاری چه کارهایی باید انجام دهند و همچنین اقدامات در دست اجرای خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی که اکنون زیر بنای اصلی اقدامات ما در کشور است، گزارش دادند.

 

نوبخت با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور به هر چهار استان واقع در شمالغرب کشور و تصویب طرح ها و پروژه های مختلف در این استان ها، گفت: باید تمامی این پروژه ها تا پایان سال جاری به اتمام برسد، از این رو برخی پروژه ها که بودجه آن ها به طور کامل تخصیص داده نشده است، بودجه برای اتمام تخصیص داده خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و 500 واحد تولیدی غیرفعال در سطح ملی وجود دارد، افزود: برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید اقدامات شایسته ای انجام یافته است، دولت تلاش دارد تا در مسیر بازگشت واحد های تولید کشور به عرصه تولید و بازدهی قرار گرفته و حرکت کند.

 

نوبخت ابراز داشت: برنامه ششم توسعه کشوربرای سالهای 95 تا 99 در سطح ملی تهیه و بصورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی تقدیم شده است، نوآوری و روش جدیدی که در برنامه ششم دنبال می شود این است که علاوه بر آنچه که درسطح ملی برنامه ریزی می کنیم باید استان به استان هم یک برنامه ویژه ای داشته باشیم.

 

وی  ادامه داد: البته این کار در سال های گذشته و دربرنامه های قبل هم انجام شد، اما نکته جدید این است که علاوه بر برنامه هایی که برای هر استان در چارچوب برنامه های ملی داریم، برنامه های منطقه ای نیز در نظر گرفته شده است./854/پ202/ج1

ارسال نظرات