۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۴۳۷۹۳۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تمام ظرفیت حوزه برای پاسخگویی به نیازهای جهان اسلام به کار گرفته شود

امام جمعه شهرکرد خواستار بکار گیری تمام ظرفیت حوزه برای پاسخگویی به نیازهای نظام و جهان اسلام شد و گفت: نگاه ها باید از بخشی نگری ها و حتی تنگ نظری ها فراتر باشد و ظرفیت های گسترده حوزه را مورد استفاده قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تقدیر از فعالیت ها و خدمات آیت الله حسینی بوشهری در دوره مدیریت حوزه های علمیه گفت: آقای بوشهری یک چهره انقلابی، فعال، دلسوز، تلاشگر هستند و مقداری که در توانش بوده در جهت رشد و تعالی حوزه ها اقدام کرده است.

 

وی افزود: نمی شود گفت که کوتاهی صورت گرفته اما انتظارها بسیار است، حوزه های علمیه ظرفیت های عظیمی به شمار می روند که از مدیران کلان حوزوی باید این ظرفیت بزرگ را سامان دهی کرده و استفاده کنند و در جهت اهداف عالیه حوزوی طلاب را حرکت دهند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که اگر در استان ها حرکت های جزئی صورت گیرد و در مرکز مدیریت حوزه تحرک لازم وجود نداشته باشد حرکت استان ها نیز بخشی می شود، اظهار داشت: انتظار این است که حوزه علمیه قم به عنوان حوزه مادر نیاز امروز جهان اسلام را درک کند و تمام ظرفیت های خود را به کار بگیرد و فعال کند تا بتواند پاسخگو باشد.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفته و حوزه امروز قابل مقایسه با گذشته نیست، حوزه و مدیران باید با برنامه های مدون تر، به روز و خلاقانه تر و با استفاده از نیروهای جوان و توانمند حرکت کنند تا حوزه به نقطه مطلوب برسد و پشتیبانی قوی برای حوزه های علمیه سراسر کشور باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اولویت هایی که مدیر جدید حوزه باید در دستور کار خود قرار دهد، ابراز داشت: ضمن تبریک به جناب آقای اعرافی که چهره ای مدیر و توانمند هستند امیدواریم که در این مسؤولیت جدید موفق باشند؛ ایشان بدانند که بار بسیار سنگینی بر دوش شان قرار گرفته است.

 

وی عنوان کرد: ایشان در جامعة المصطفی خوشبختانه فعال بوده و درخشید اما حوزه علمیه قم به عنوان حوزه مادر چیز دیگری بوده و بخشی بسیار مهم است، اگر آقای اعرافی بتواند در جایگاه جدید تحرک لازم را به وجود بیاورد می تواند حوزه های علمیه کشور و جهان را پشتیبانی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از ظرفیت ها باید به خوبی استفاده شود، نگاه ها باید از بخشی نگری ها و حتی تنگ نظری ها فراتر باشد و ظرفیت های گسترده حوزه را مورد استفاده قرار داد، می توان افرادی را فقط برای شناسایی توانایی مدیریتی و فکری حوزویان فعال کرد تا طرح ها و برنامه های آنان مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: ما در استان خودمان کمبود روحانی داریم و بارها اعلام کردیم که اگر 500 روحانی به استان بدهند برای شان جا داریم، شهرها و روستاهای استان خالی از روحانی بوده و مردم به شدت مطالبه روحانی و مبلغ دارند، این ها نیاز است که باید از سوی حوزه علمیه قم تأمین شود./1323/ت302/ج

محمد قمین

ارسال نظرات