۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۳۷۸۶۷
لاریجانی در یادواره شهدای دروازه ری:

روحیه شهادت طلبی ملت جرأت تعرض را از دشمنان گرفته است/ تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور ضروری است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شاید هیچ زمانی به اندازه امروز وضعیت منطقه به هم نریخته بود و در این راستا تقویت ظرفیت های دفاعی و امنیتی کشور ضروری است.
علی لاریجانی علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی در یادواره 128 شهید دروازه ری با عنوان دروازه وصال که در مسجد ولی عصر(عج) منطقه دروازه ری قم برگزار شد, با بیان اینکه یک جامعه زمانی می تواند روی پای خود بایستد و در برابر دشمن ایستادگی کند که روحیه حماسی در بین مردم آن جامعه موج زند, اظهار کرد: روحیه حماسی باعث می شود که ملت ها در برابر قدرت های بزرگ و کوچک باستند, امروز برخی کشورهای منطقه که پول بسیار زیادی دارند و در برابر مردم خود گردنکلفتی می کنند ولی در برابر آمریکا بسیار ناتوان و سربه زیر هستند.

 

وی با بیان اینکه سعودی ها با خیال تصرف دو یا سه ماهه به یمن حمله کردند، افزود: آمریکایی ها که داعیه حقوق بشر دارند نیز به آن ها کمک تسلیحاتی کردند ولی روحیه حماسی مردم یمن باعث شد تا آن ها نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

 

ملت ایران با هر تعرضی قاطعانه برخورد خواهد کرد

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران با بهره گیری از روحیه شهادت طلبی توانست هشت سال در برابر قدرت های بزرگ جهان بایستد, بیان کرد: ملت ایران با این روحیه شهادت طلبی به قدرت های جهان درس داد که نباید آن را دست کم بگیرند و با هر گونه تعرضی قاطعانه برخورد خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: برگزاری جلسات و یادواره هایی که برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا برگزار می شود باعث عمق ایمان و تقویت روحیه شهادت طلبی در بین نسل جوان خواهد شد.

 

لاریجانی با اشاره به تحولات منطقه، تصریح کرد: شاید هیچ زمانی به اندازه امروز وضعیت منطقه به هم نریخته بود و در این راستا تقویت ظرفیت های دفاعی و امنیتی کشور ضروری است، اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز از یک امنیت استوار برخوردار است هم باید خدا را شاکر باشیم و هم باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

 

 تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور ضروری است

وی با بیان اینکه تا یک کشور از نظر امنیتی و دفاعی قوی نباشد, از نظر اقتصادی نیز تقویت نخواهد شد, خاطرنشان کرد: یک کشور فقط با سلاح و موشک نمی توانداز خود دفاع کند بلکه نیازمند روحیه جهادی و پشتیبانی مردم است.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحریم ها و برخی سو مدیریت ها مشکلات اقتصادی کشور را افزون کرده است, اظهار کرد: دولت ها در گذشته دقت لازم را نداشتند و در بحث اقتصادی مردم را به میدان نیآوردند و اگر اقتصاد دست مردم باشد و دولت تنها حمایت کند بسیاری از مشکلات اقتصادی ما برطرف خواهد شد.

 

اقتصاد دولتی فساد زا است

وی با بیان اینکه امروز قسمت زیادی از اقتصاد ما دولتی است و این باعث پیدایش فساد زیادی خواهد شد, بیان کرد: ما اگر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید توجه داشته باشیم که این موضوع فقط در سایه تقویت تولید ملی محقق خواهد شد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که ستادی برای اقتصاد مقاومتی تشکیل شود که به تازگی این ستاد در دولت فعال شده است برای واگذاری اقتصاد به مردم است, امروز 90 درصد بودجه کشور جاری است و تنها 10 درصد برای عمران و آبادانی هزینه می شود و در این راستا نیازمند یک جهاد اقتصادی هستیم.

 

وی ادامه داد: امروز تا حدودی قیمت نفت بهتر شده است و هم فروش نفت و این موضوع زمینه را برای حرکت بیشتر در رفع مشکلات اقتصادی آماده می کند./858/پ201/ج

ارسال نظرات