۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۳۷۸۶۰
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز:

طرح مسجد محوری با مشارکت ۱۱۰ مسجد در شیراز اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: طرح مسجدمحوری برای دومین سال با مشارکت ۱۱۰ مسجد در شیراز اجرایی می‌شود.
احمد همتی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز

به گزارش خبرگزاری رسا از فارس، احمد همتی در آئین گشایش طرح مسجدمحوری با اشاره به اینکه سال گذشته این طرح با مشارکت 57 مسجد در شیراز اجرا شده است اظهار داشت: امسال تعداد مساجدی که در اجرای این طرح مشارکت دارند به 110 مسجد افزایش یافته است.

 

وی بر لزوم احیای تمامی کارکردهای مسجد در جامعه دینی و اسلامی امروز تأکید و خاطرنشان کرد: مساجد، کانون حرکت و جنبش‌های سازنده هستند و زمینه آگاهی و بیداری ملت را فراهم می‌کنند و در سالم‌سازی محیط در جامعه مسلمانان نقش بسزایی دارند.

 

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مسلمانان با جمع شدن در کنار یکدیگر در مسجد در واقع از اسلام دفاع می‌کنند افزود: مسلمانان و مساجد در نظام جمهوری اسلامی ایران و زیر سایه ولایت فقیه به درجه‌ای از عزت رسیده‌اند که قابل مقایسه با هیچ کجای دنیا نیست.

 

همتی با بیان اینکه ماندگاری اسلام و تثبیت تمدن اسلامی در جامعه جز با توجه به کارکردهای مختلف و بسیار زیاد مساجد محقق نمی‌شود بر لزوم احیای این کارکردها تأکید کرد و افزود: طرح مسجد محوری با هدف احیای تمامی کارکردهای مسجد از سال گذشته آغاز شده است و با جدیت دنبال می‌شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اینکه احیای کارکردهای مساجد سبب تقویت روحیه دینی در جامعه می‌شود تصریح کرد: در قالب این طرح حتی مراسم عقد ازدواج با حفظ شئونات و ابهت و قداست مساجد در مسجد صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی تبلیغات سوء علیه شهر شیراز و فضای دینی این شهر انجام می‌شود عنوان کرد: حتی با وجود این تبلیغات باید به آمار حضور جدی مردم شیراز در مراسم مختلف مذهبی و دینی از جمله اعتکاف، احیا و غیره مراجعه کرد تا واقعیت‌ها روشن شود که رویکرد دینی مردم این شهر چشمگیر است.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شیراز شهری بانشاط، مسئولیت‌پذیر و نمونه در فرهنگ شهروندی است بیان کرد: اگر قرار است آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی مانند ترافیک، پسماند و غیره برطرف شود خاستگاه رفع این مشکلات مسجد است.

 

همتی به تشریح جزئیات طرح مسجدمحوری پرداخت و گفت: در قالب این طرح در طول یک سال 24 کارگاه آموزشی یعنی هر ماه دو جلسه، 12 مسابقه یعنی هر ماه یک مسابقه، نمایشگاه‌های فصلی و در مجموع سالانه 4 نمایشگاه، تورهای فرهنگی گردشگری برای آشنایی با مراکز سیاحتی و زیارتی شهر، 6 اردوی فرهنگی در سال و غیره در این 110 مسجد برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز افزود: در این طرح واژه‌هایی همچون شهریار، شهروند، هویت اجتماعی، رضایتمندی، اصالت، رفاقت و غیره برای مجموعه افراد مخاطب نهادینه می‌شود تا در جامعه نیز تسری پیدا کند./101/919/ب1

ارسال نظرات