۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۳۷۷۵۲
کریمی قدوسی مطرح کرد؛

مهندسی افکار عمومی از سوی دولت در ماجرای برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اثرگذاری فنی و پیچیده برای کانالیزه کردن اکثریت افکار جامعه در جهت حمایت از نقشه ها و طرح‌هایی که منجر به پیروزی در انتخابات شود از جمله فعالیت‌های دولت یازدهم به شمار می‌رود.
جواد کریمی قدوسی

محمد جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به گذشت یک سال از مسأله برجام گفت:‌ راهبرد دولت یازدهم هم قبل از برجام و هم بعد از آن و هم پیش زمینه انتخابات که منجر به انتخاب این دولت شد به نوعی مهندسی افکار عمومی بود.

 

وی در ادامه ابراز داشت: اثرگذاری فنی و پیچیده برای کانالیزه کردن اکثریت افکار جامعه در جهت حمایت از نقشه ها و طرح‌هایی که منجر به پیروزی در انتخابات شود از جمله فعالیت‌های دولت یازدهم به شمار می‌رود.

 

کریمی قدوسی این مسأله را شاه‌بیت فعالیت‌های دولت آقای روحانی ذکر کرد و ابراز داشت: به دلیل تأثیر گذاری انقلاب اسلامی و هوشیاری مردم در مواجهه با نظام سلطه و دشمنان برای این‌که بتوانند ملت را آماده مذاکره با شیطان بزرگ کنند این مهندسی را پیاده کردند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که آنها از توانایی‌های داخل و خارج در راستای پیش بردن این راهبرد استفاده کردند، تصریح کرد: تا مدتی قبل کاملا میدان در دست دولت بود و به دولت اجازه داده شد تا حرف‌های خود را بگوید و به مذاکرات بپردازد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در این مدت مشغول حمایت کردن، اعتراض کردن، تشویق کردن، انتقاد کردن و مدال دادن بود چرا که امروز نتواند به هیچ عنوان بهانه‌ای داشته باشد که اگر به ما میدان می‌دادید ما این کار را به سرانجام می‌رساندیم.

 

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با تأکید بر این‌که باید در این مسأله به دقت باید بر روی دولت و سیاست خارجه آن متمرکز شد، ابراز داشت: باید تمام زوایای این مسأله بررسی و کالبد شکافی و برای مردم نیز تشریح شود.

 

کریمی قدوسی با بیان این که انجام این مذاکره ارزش این را داشت که ضرر و زیان داشته باشیم، افزود: باید افکار عمومی بر اساس این ضرر و زیان بازسازی می‌شد که بعد از گذشت یکسال و ندیدن هیچ منفعتی برای جمهوری اسلامی در حال بازسازی شدن است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای ماه مبارک رمضان دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار داشت که در آن دیدار آقای روحانی 1 ساعت در مورد فضائل برجام و مسائل مربوط به دولت سابق صحبت کرد و بعد از آن رهبر معظم انقلاب به صورت مفصل در رابطه با برجام صحبت کردند و به تمام ابعاد برجام پرداختند و مصداق به مصداق در این زمینه توضیح دادند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان این‌که منابع مالی ما آزاد نشده، تحریم‌های کشتیرانی برداشته نشده و آمریکایی‌ها زیاده روی هم کرده‌اند؛ این فرمایشات معظم له بیانگر این بود که ایشان از این فضایی که بعد از برجام به وجود امده است و نتایجی که حاصل شده نسبت به پیش پرداخت‌های ملت ناراضی هستند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تا کنون از فضائل برجام سخنی نگفته اند الا این‌ که به صورت کلی فرمودند بالاخره این مذاکرات خسته کننده تمام شد و این نشان می‌دهد که ایشان از این فضا راضی نیستند و با توجه به این مسأله دولت باید توان خود را بیشتر کند و نسبت به گذشته به وظایف خود عمل کنند./922/ت302/ج

 

 

 

ارسال نظرات