۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۳۷۷۵۰
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه:

تعلیم و تربیت رمز احیای حجاب در جامعه است

معصومه فرزانه با اشاره به اینکه فقر فرهنگی دلیل بسیاری از بی حجابی های کنونی جامعه است ، گفت : تعلیم و تربیت نقش بالایی در احیای فرهنگ و حجاب دارد و در این زمینه نشست هایی با این موضوع از سوی اوقاف برای کارکنان و خانواده های آنان برگزار خواهد شد.
فرزانه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گویی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد که در 21 تیرماه سال ۱۳۱۴ با ترفندهای شوم استکبار جهانی و حکومت پهلوی زنان محجبه به خاک و خون کشیده شدند ، اظهارداشت: ان شاء الله امیدواریم زنان کشور با اقتدا به حضرت زهرا(س)، حجاب را که نشانی از بانوی بزرگ اسلام است ، برای حفظ شان اخلاقی و امنیت زینت خود کنند.

 

وی با اشاره به ثمرات فرهنگ عفاف و حجاب در کشور افزود : فردی که حجاب اسلامی خود را رعایت می کند دارای آرامش روحی و روانی است و زنانی که از نعمت حجاب بی بهره هستند ، دچار تبرج و خودنمایی می شوند و اعتماد به نفس آنان همواره مورد هجمه است و دغدغه و اضطراب قضاوت و ارزیابی مردم از ظاهر خود را دارند ، در حالی که بانوی با حجاب با طیب خاطر و فارغ از تمام این ناملایمات روحی در صدد عبودیت خداوند و تقرب به حضرت حق است.

 

 تنوع طلبی؛ پیامد عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه

فرزانه با اشاره به اینکه دیگر آثار و برکات عفاف و حجاب در کشور در زمینه ازدواج جوانان و روابط اجتماعی است ، تصریح کرد:عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه موجب متلاشی شدن خانواده ها ، تنوع طلبی افرادجامعه، کاهش دین داری و وقوع رفتارهای ساختار شکنانه در جامعه می شود.

 

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : در حالی که رعایت عفاف و حجاب موجب استحکام خانواده ها با رویکرد دینی می شود و حتی در زمینه تربیت فرزندان نیز موجب افزایش هوش و ذکاوت آنان با دوری از تشویش های ذهنی و روحی می گردد.

 

 رعایت عفاف و حجاب زمینه ساز ایفای نقش بانوان در امور اجرایی کشور

وی با اشاره به اینکه حفظ غرور اجتماعی و فرهنگی پیامد سوم رعایت عفاف و حجاب در کشور است، افزود: حضور بانوان در کنار مردان در فضاهای عمومی و اداری کشور موجب ایجاد تلاطم هایی می شود که حفظ عفاف و حجاب می تواند حریم های فردی را برای مردان و زنان بوجود آورد و سلامت نفس را برای آنان ایجاد کند.

 

فرزانه با اشاره به اینکه در تاریخ و تمدن کهن ایران نیز رعایت حجاب در محیط های اجتماعی مرسوم بوده است، افزود: در گذشته نیز بانوان کشور با پیراهن های بلند و لباس های تعریف شده در محیط های اجتماعی حاضر می شدند و امروز نیز بانوان ایران با چادر در کنار مردان در فعالیت های فرهنگی و اداری حضور دارند.

 

حجاب زنان مسلمان خاری در چشم دشمنان نظام و انقلاب

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در 21 تیرماه رضاخان با توطئه خود و دشمنان دین ستیز به دنبال ایجاد پدیده بی حجابی در کشور بود، گفت: حجاب زنان کشور امروز خاری در چشم دشمنان است و از جمله ضوابط و قوانین کشور که مورد هجمه قرار می گیرد، فرهنگ حجاب است و این خط دشمنان همچنان باقی است.

 

وی اضافه کرد: دشمنان از ابزارهای مختلف و شیوه های گوناگون و نوین با بهره گیری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال القای این تهاجم فرهنگی است تا دختران و زنان این کشور را مورد هجمه قرار دهد.

 

 رعایت حجاب وصیت شهدا است

فرزانه با بیان اینکه زنان و دختران کشور به برکت خون مطهر شهدا در اقصی نقاط مختلف کشور در برابر این هجمه دشمن خواهند ایستاد، گفت: زنان همصدا با یکدیگر براساس وصیت های شهدا که فرمودند خواهرم سیاهی چادرت از قرمزی خون من ارزشمندتر و مهمتر است در برابر این هجمه ها خواهند ایستاد.

 

 فرهنگ انقلاب اسلامی توسط زنان اندیشمند و محجبه به دیگر کشورها صادر شود

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دستگاههای فرهنگی کشور هرکدام در زمینه عفاف و حجاب دارای وظایف و ماموریت هایی هستند، افزود: به عنوان یک مادر از مسئولین کشور در خواست می کنم ظرفیت های فرهنگی را در این زمینه شناسایی کنند و براساس بیانات و رهنمودهای امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت صدور انقلاب اسلامی به جای جای جهان ، ابزارهای لازم را برای این صدور فرهنگی در کشور شناسایی کنند و در این زمینه مرعوب توطئه های دشمن نشوند و در این زمینه زنان فرهیخته و اندیشمند محجبه کشور نیز باید تلاش کنند.

 

وی اضافه کرد: امروز متاسفانه برخی از مسئولان کشور پیامد شوم بی حجابی را در کشور پذیرفته اند و برای مقابله با آن و ارائه تعلیم و تربیت لازم تلاشی نمی کنند.

 

فرزانه با بیان اینکه نهادهای امنیتی نیز در این زمینه رسالت خاص خود را دارند، گفت: پدیده شوم بی حجابی یک تهاجم سیستماتیک علیه کشور است و پیامدهای آن باید شناسایی، معرفی و تبیین شود زیرا بسیاری از بی حجابی های کنونی بانوان ناشی از فقر فرهنگی است و زنان کشور دارای دغدغه های مختلف برای کشور هستند و در مناسبت های مختلف مذهبی پشتوانه ای برای نظام محسوب می شوند لذا باید این توطئه دشمن برای مردم تفهیم شود.

 

کمرنگ شدن نقش والدین در تربیت فرزندان پیامد بی حجابی

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تمرد جوانان از اوامر پدر و مادر از پیامدهای بی توجهی به حجاب در کشور است، گفت: خانواده های مؤمن کشور باید بدانند همانطور که خواندن نماز واجب است، رعایت حجاب نیز واجب است و خانواده ها باید مقابله جدی و هوشمند و با معرفت کامل براساس آموزه های حضرت زهرا (س) در این زمینه داشته باشند.

 

جاری شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر براساس آموزه های دینی

وی با اشاره به اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با شیوه های اسلامی در جامعه ساری و جاری شود ، افزود : باید با این نگاه که این فرد مورد هجمه و حمله دشمنان است تذکرات متعددی براساس فضیلت های اخلاقی و معرفتی در زمینه رعایت حجاب ارائه شود .

 

تحکیم خانواده و تربیت فرزند اولویت نخست زندگی بانوان

فرزانه با بیان اینکه تلاش برای تحکیم خانواده و تربیت فرزندان اولویت اول زندگی بانوان باید باشد ، افزود : یک زن با هر میزان تحصیلات و مسئولیت اجتماعی باید بداند که اولویت اول زندگی اش پرداختن به همسر و فرزندان است تا گرفتار پلیدی و پلشتی های جامعه نشود.

 

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : اگر زنی به بهانه شغل و پرداختن به اقتصاد خانواده در این زمینه ها کوتاهی کند ، پیامدهای آن همچون صرف شدن درآمدهای خانواده در زمینه مد و لباس فرزند ، خسارت های مالی بیشتری را به دنبال خواهد داشت و ضمن آنکه عدم رعایت عفاف و حجاب برکت مالی را از بین می برد ، بارمالی نیز برای خانواده بوجود می آورد.

 

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف به جهت سه حوزه ماموریتی وقف ، فعالیت های قرآنی و امامزادگان دارای قداست شغلی است ، افزود : کارمندان زن شاغل در این سازمان مزین به حجاب برتر چادر هستند و به طبع آن نیز برنامه های فرهنگی و آموزشی متعددی نیز برای کارکنان و خانواده های آنان اجرا شده است.

 

فرزانه اضافه کرد : برگزاری شش همایش تحکیم خانواده با رویکرد عفاف و حجاب برای کارکنان و خانواده های سازمان اوقاف ، برگزاری نشست هایی برای دختران کارمندان در این زمینه و همچنین برپایی نمایشگاه های متعدد از دیگر برنامه های سازمان اوقاف در زمینه عفاف و حجاب بوده است .

 

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در سال 92 سازمان اوقاف در بازرسی های صورت گرفته از دستگاههای اجرایی بالاترین نمره را در زمینه عفاف و حجاب در میان دستگاههای اجرایی کشور بدست آورد ، گفت : سازمان ها و نهادهای مختلف کشور در این زمینه از تجربیات سازمان اوقاف و همچنین آثار و کتب منتشر شده بهره می برند.

 

وی با بیان اینکه با حمایت ها و تاکیدات مسئولان سازمان بویژه نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان برنامه های عفاف و حجاب در این سازمان با جدیت برگزار می شود ، تصریح کرد : در ایام برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم هزاران نفر از بانوان کشور از مشاوره های عفاف و حجاب سازمان اوقاف طی سالهای اخیر بهره برده اند .

 

 نقش بالای تعلیم تربیت در احیای فرهنگ عفاف و حجاب

فرزانه با بیان اینکه تعلیم و تربیت در زمینه احیای فرهنگ عفاف و حجاب نقش بسیار بالایی دارد ، گفت : بسیاری از بدحجابی های امروز جامعه ناشی از فقر فرهنگی است و این افراد با خلاء آرامش و مشکلات روحی و روانی متعددی روبروند که می توان با ارائه مشاوره های خلاقانه به کمک آنها شتافت.

 

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه براساس ابلاغ قائم مقام سازمان اوقاف به ادارات کل استانها نشست ها و همایش هایی با مضوع عفاف و حجاب در کشور از سوی اوقاف برگزار می شود، افزود : روز یکشنبه 27 تیرماه نیز نشستی با موضوع عفاف و حجاب برای کارکنان زن سازمان اوقاف با حضور صاحب نظران و کارشناسان این حوزه برگزار خواهد شد./1325/د103/ی

ارسال نظرات