۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۳۷۷۴۸
شیخ الاسلام در گفت وگو با رسا:

ادعاهای بان کی مون علیه برنامه موشکی ایران بی اعتبار است

مشاور رییس مجلس گفت: موضع گیری بان کی مون درباره آزمایش های موشکی ایران بی ارزش و بی اعتبار است چراکه بر او براساس گرفتن رشوه اظهار نظر می کند.
شیخ الاسلام

حسین شیخ الاسلام مشاور رییس مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارتباط با ادعای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد درباره آزمایش های موشکی ایران که با روح برجام همخوانی ندارد، گفت: موضع گیری بان کی مون از پایه و اساس بی ارزش و بی اعتبار است زیرا بان کی مون بر اساس دریافت پول اظهار نظر می کند در واقع نظراتش منطبق بر واقعیت های موجود در جهان نیست.

 

بان کی مون بر اساس دریافت پول اظهار نظر می کند

وی افزود: همان گونه که شاهد بودید درباره جریانات جنایات آل سعود و کشور یمن با این که رژیم سعودی و هم پیمانانش به عنوان جنایت کار در لیست قرار گرفته بودند و به عنوان جنایت کار معرفی شدند با دریافت پول مواضع دبیرکل سازمان ملل متحد تغییر کرد و اسم رژیم جایتکار سعودی از لیست خارج گردید.

 

سفیر سابق ایران در کشور سوریه با اشاره به دریافت پول و تغییر مواضع بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، عنوان کرد: حتی اگر عده ای در سازمان ملل متحد به تعهداتشان عمل کنند و گزارش تهیه نمایند اما به خاطر دریافت حقیرانه ای پول همان گزارشی که توسط کارکنان تهیه شده را از دستور کار سازمان ملل متحد خارج می کنند که این عمل نشان دهنده بی ارزش بودن گزارشات و اظهارت بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد است.

 

شیخ الاسلام درباره اظهارات مرکل صدر اعظم آلمان که مدعی این بود که کشور ایران مقررات شورای امنیت را درباره توقف برنامه موشکی نقض کرده است، اظهار داشت: مرکل صدر اعظم آلمان قدرت و اراده اش را در مقابل آمریکایی ها و صهیونیست ها قرار داده است در حالی که آلمان کشور بزرگی است اما مرکل آگاهانه در مقابل خواسته های سیاسی آمریکا گردن کج کرده است.

 

وی با اشاره به گزارش وی کلیکس و حمله به کشور عراق بیان داشت: با خواندن این گزارش استنباط می شود تونی بلر نخست وزیر انگلیس در نامه هایی که به رییس جمهور آمریکا نوشته است  نهایت ذلت و فنا کردن منافع انگلیس ها را نشان داده است در این گزارش رییس جمهور وقت آمریکا به نخست وزیر انگلیس دستور داده که حقوق و منافع ملت انگلیس را فنا کند از این رو با استدلال از این گزارش می توان به اظهارات مرکل درباره ایران پی برد.   

 

پول وجه مشترک در توطئه های دشمنان علیه دولت و ملت ایران است

شیخ الاسلام با اشاره به رویکرد بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: ایران هراسی به واسطه پول کشور عربستان است زیرا پول وجه مشترک در توطئه های دشمنان علیه دولت و ملت ایران است.

 

نقش موثر و تعیین کننده ای جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه

وی در پایان خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران آگاه باشند که این توطئه ها علیه ایران کارساز نخواهد بود زیرا جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و تعیین کننده ای در افکار جمعی و دولت های خاورمیانه دارد و نمی توانند از این طریق به اهداف شوم شان دست یابند./807/ت302/ج

خبرنگار: علی آبادی

ارسال نظرات