۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۳۷۷۴۷
استاد حوزه علمیه کرمان:

اصرار بر بی حجابی انسان را مغضوب خدا می کند

حجت الاسلام سعادت‌فر با بیان حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: ظاهر و باطن انسان باهم ارتباط دارند؛ بنابراین هم ظاهر انسان در باطن وی اثر گذار است و هم باطن در ظاهر انسان اثر می گذارد.
حجت الاسلام احمد سعادت فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام احمد سعادت‌فر، استاد حوزه علمیه کرمان، امروز ظهر در مسجد الرسول کرمان، با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، گفت: خداوند متعال برخی اوقات عبد را دوست دارد ولی عمل او را دشمن می دارد.


این استاد حوزه علمیه به تفسیر این فراز حدیث پرداخت و افزود: منظور این است که شخص باطن خوبی دارد؛ بنابرین خداوند آن را دوست دارد؛ و لکن شخص با این باطن نیک، عمل بدی را مرتکب می شود.


این کارشناس مسایل دینی ادامه داد: حدیث این را می رساند که خداوند مهربان باطن شخص را که نور است، دوست دارد؛ و لکن عمل وی را دشمن دارد و در نتیجه تنها عمل شخص را کنار می زند.


این استاد حوزه علمیه به بیان ادامه حدیث پرداخت و گفت: گاهی اوقات خداوند عمل شخص را دست دارد ولی خود شخص را دوست ندارد.


وی به توضیح این فراز حدیث پرداخت و گفت: مثال این فراز حدیث بانویی است که نماز می خواند؛ و لکن بی حجاب است و این بی حجابی رویه و عادت شخص شده است؛ بنابراین خداوند چون این بی حجابی باطن او شده، آن باطن را دوست ندارد ولی عمل او را می پذیرد.


حجت الاسلام سعادت فر در پایان به پیام حدیث اشاره کرد و گفت: نتیجه حدیث این است که هم ظاهر انسان در باطن وی اثر گذار است و هم باطن در ظاهر انسان اثر می گذارد./9701/202/ب3

ارسال نظرات