۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۷۳۷
العهد گزارش داد؛

حمایت مرد بیمار سعودی از گروهک منافقین خودکشی است

حضور رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان در نشست گروهک منافقین در پاریس صرف نظر از اینکه از شدت مواضع سعودی علیه ایران حکایت دارد، بیانگر این است که یک مرد مریض برای مداوای بیماری خود دست و پا می زند و به خودکشی متوسل شده است.
رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حضور ترکی فیصل رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان در نشست گروهک منافقین چیزی جز پرش بزرگ عربستان در شدت اقدامات ضد ایرانی نیست و با وجود تهدیدات زیادی که عربستان قبلاً در خصوص حمایت از برخی مخالفان ایران اعلام کرده بود، اما باید گفت اقدام ترکی فیصل شدیدترین موضع‌گیری سعودی در قبال ایران به شمار می‌آید نه‌فقط از این نظر که در نشست مزبور حضور یافت بلکه ازنظر اظهاراتی که در این نشست به زبان آورد.


به گزارش تسنیم، صرف‌نظر از اظهارات او در مورد ظلم به اقلیت‌ها و برخی طوایف در ایران و نیز سابقه ترکی فیصل در دست دادن با معاون وزیر خارجه صهیونیستی باید گفت که این اقدام ضد ایرانی او در پی وخامت وضعیت داعش و حملات تروریستی آن در نقاط مختلف و بیشتر در عراق و به عبارت دقیق‌تر در کراده و بلد صورت گرفته است به این معنی که بار دیگر انگشت اتهام به سمت عربستان نشانه رفته و به آن به‌عنوان منبع تفکرات تروریستی نگریسته می‌شود.


علاوه بر این حضور ترکی فیصل در نشست گروهک منافقین و اظهاراتی که در آنجا به زبان آورد در پی حمله مجدد رسانه‌های سعودی علیه ایران و این دروغ عجیب است که داعش ساخته و پرداخته ایران است.



وخامت روابط عربستان با تروریست‌ها

 

واقعیت این است که در پی حملات اخیر به چند نقطه در عربستان که با شیوه عملکرد داعش متفاوت بود، باید گفت که بی‌تردید روابط عربستان با گروه‌های تروریستی وارد تونل تاریکی شده است.


وقتی از بحران روابط بین عربستان و این گروه‌ها صحبت می‌شود، منظور ساختار سیاسی حاکم در عربستان است، زیرا داعش با القاعده و یا نهاد مذهبی وهابیت سعودی مشکلی ندارد و منشأ فکری این گروه‌ها یکی است، بنابراین تنش روابط بین آل سعود و گروه‌های تروریستی حاکم شده است و این نخستین بار نیست که این گروه‌ها علیه حامیان مالی و دست پروردگان خود طغیان می‌کنند.


به‌هرحال دقت بیشتر در اقدام ترکی فیصل مبنی بر حمایت از گروهک منافقین به‌عنوان یک گروه تروریستی کمک می‌کند که توصیف بهتر و دقیق‌تری از این اقدام داشته باشیم و آن اینکه یک مرد مریض برای مداوای بیماری خود دست و پا می‌زند و به خودکشی متوسل شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات