۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۳۷۷۳۴
رأی الیوم:

شبکه العربیه سعودی چوپان دروغگو است

روزنامه 'رای الیوم' با اشاره به پخش گزارشی در شبکه سعودی 'العربیه' که ایران را دومین کشور نژاد پرست در جهان دانسته بود تاکید کرد این گزارش بی پایه و اساس است و چنین اقدام هایی نشان داد شبکه العربیه سعودی چوپان دروغگو است.
شبکه العربیه

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه 'رای الیوم' با اشاره به پخش گزارشی در شبکه سعودی 'العربیه' که ایران را دومین کشور نژاد پرست در جهان دانسته بود، تاکید کرد این گزارش بی پایه و اساس است و چنین اقدام هایی نشان داد شبکه العربیه سعودی چوپان دروغگو است.

 

ایرنا به نقل از رای الیوم افزود: شبکه العربیه این گزارش را به یک موسسه سوئدی نسبت داد و اینگونه، این خبر العربیه خوشحالی وهلهله برخی عربستانی ها مواجه شد و به خیال خود چون یک منبع بی طرف گفته است که ایران دومین کشور نژادپرست در جهان است ٬ این بسیار مهم است ؛ آن ها تاکید می کردند که این تحقیق از مراکز تحقیقاتی عربستان صادر نشده است و چون بی طرف است ٬با دلایل قاطع ثابت می کند که ایران هم نژاد پرست است و هم تروریست.


اما خوشحالی سعودی ها دیری نپایید زیرا دولت سوئد از شبکه العربیه خواست تا لینک اصلی این تحقیق منتسب به سوئدی ها و مرکزی که آن را منتشر کرده٬ اعلام کند اما شبکه العربیه تا این لحظه همچون عادت همیشگی اش منبع این تحقیق را منتشر ننموده است وبه سوال دولت سوئد که گزارش را به آن نسبت داده بود پاسخی نداد.


رای الیوم تاکید کرد: شرم آور است که العربیه و عربستان در معرکه سیاسی خود بر ضد ایران از اطلاع رسانی دروغین استفاده می کند ویک تحقیق خیالی را به کشوری نسبت می دهند که خود این کشور حتی روحش از آن خبر ندارد.


این روزنامه با سرزنش العربیه افزود: بهتر است شبکه های سعودی خود را به سطحی از اخلاق وکار حرفه ای برسانند وگرنه روزی فرا خواهد رسید که این شبکه ها به چوپان دروغگو تبدیل می شوند و از بس دروغ گفته اند ٬وقتی گرگ واقعی به گله می زند، مردم روستا دیگر حرفشان را باور نمی کنند.


رأی الیوم در پایان نوشت: تیتر شبکه العربیه یعنی 'ایران دومین کشور نژادپرست جهان'٬ برای سعودی ها خیلی جذاب و خوشحال کننده بود؛ اما حیف که دروغ بود و دوامی نداشت./982/ب102/د

ارسال نظرات