۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۳۷۷۰۰
امام جمعه شهرضا:

رسانه‌ها نقش مؤثری در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند

امام جمعه شهرضا گفت: تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای سبک زندگی اسلامی یک ضرورت است و رسانه‌های گروهی در این زمینه نقش مؤثری در عهده دارند.
حجت االاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان عنوان کرد: ترویج  سبک زندگی اسلامی در جامعه ما یک ضرورت است و رسانه‌های گروهی در این زمینه نقش مؤثر و قابل توجهی بر عهده دارند.

 

وی ادامه داد: اسلام به عنوان عالی‌ترین و جامع‌ترین دین الهی دستورات کاملی برای تمامی شئون زندگی انسان دارند، اما لازم است این دستورات احصاء و منتشر شود.

 

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی بر تمامی جوانب حیات فردی و احتماعی انسان‌ها نظر دارد و از این نظر کسی نمی‌تواند ادعا کند که احکام این دین الهی از توجه به برخی از وجود حیات فردی یا اجتماعی غفلت کرده است.

 

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نتایج ترویج سبک زندگی اسلامی کاهش معضلات اجتماعی است زیرا تمامی مسائلی که امروزه جامعه ما با آن دست به گریبان است ناشی از بی توجهی به احکام و دستوراتی است که تحت عنوان سبک زندگی اسلامی مطرح می‌شود.

 

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در جامعه گفت: اگر زوجین با وظایف خود در سیستم زندگی اجتماعی اسلامی آشنا باشند و سخنان قرآن و اهل بیت(ع) را ملاک عمل خود قرار داده و اهل بیت(ع) را به عنوان الگوهای عملی خود بشناسند و تلاش کنند تا همانند آن بزرگان رفتار و عمل کنند، مسلماٌ هیچ‌گاه معضلاتی نظیر طلاق در خانواده‌ها ایجاد نمی‌شود.

 

امام جمعه شهرضا اخلاق مداری را یکی از اصول مهم اخلاق اسلامی برشمرد و عنوان کرد: متأسفانه امروزه در جامعه ما به مسئله اخلاق در محیط‌های فردی و اجتماعی بی توجهی می‌شود، ما باید بر اساس تعالیم اخلاق اسلامی به عنوان جزئی از جامعه همواره به دنبال برقرار روابط حسنه با دیگران باشیم.

 

حجت السلام یعقوبی تأکید کرد: اسلام بر لزوم حفظ کرامت دیگران در جامعه تأکید بسیاری داشته است و از این نظر ممکن است افراد و گروه‌های اجتماعی تحت تأثیر سایر برنامه‌های ضد فرهنگی غیر اسلامی رفتارهایی را از خود بروز دهند که خلاف این مسئله باشد، بنابراین آنچه بیش از همه مهم است ترویج اصول و مبانی سبک زندگی اسلامی در بین افراد است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: باید سبک زندگی اسلامی را به مردم آموزش دهیم، به این معنا که تنها احصاء و انتشار احکام و اصول سبک زندگی اسلامی نمی‌تواند مشکلات و نیزهای اجتماعی مسلمانان در این زمینه را حل کند، بلکه مردم باید نحوه به کار بستن این اصول را نیز آموزش ببینند.

 

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: روحانیان، معلمان، اساتید دانشگاه و رسانه‌های گروهی باید تلاش کنند تا مبانی سبک زندگی اسلامی را به اطلاع مردم برسانند، اگر این مفاهیم همواره در معرض دید و مطالعه مردم باشد، امکان عمل به آن‌ها نیز فراهم خواهد شد.

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: هدف از اجرای اصول سبک زندگی اسلامی در جامعه کاستن از مسائل و مشکلاتی است که به علت عدم توجه و التزام به این اصول ایجاد شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ترویج فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج را یکی از مهم‌ترین مصادیق سبک زندگی اسلامی برشمرد و عنوان کرد: یکی از معضلات جامعه ما مشکلات زوج‌های جوان و مسئله طلاق است که بهترین راهکار برای کاهش آن مشاوره قبل از ازدواج است.

 

امام جمعه شهرضا اظهار کرد: مشاوره قبل از ازدواج یک نیاز ضروری برای جامعه است، اما مردم هم باید با آگاهی نسبت به مزایای این مشاوره‌ها برای انجام آن‌ها و استفاده از رأی و نظر مشاوران اقدام کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبی همچنین تأکید کرد: بسیاری از شئون جامعه ما هنوز تحت تأثیر رفتارهای غربی قرار دارند، انقلاب اسلامی یک واقعه دفعی بود اما اجرای کامل اصول انقلاب باید به مرور زمان و تحت تأثیر عوامل مختلف اجرا شود.

 

وی ادامه داد: یکی از مبانی انقلاب اسلامی که باید در جامعه اجرا شود، ترویج سبک زندگی اسلامی در راستای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است./868/202/ب3

ارسال نظرات