۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۳۷۶۹۴
حجت الاسلام جلالی:

معیشت ملوکانه در جامعه دینی جایی ندارد

ریس دفتر آیت الله مصباح یزدی گفت: این خطرناک است که رفاه و معیشت ملوکانه در جامعه دینی به سبک زندگی مردم و یا مدیران تبدیل شود، مسأله حقوق های نجومی با این توضیح تهاجم به ارزش ها است.
حسین جلالی

حجت الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان اینکه بر اساس برخی از گزارش های خبری مرز حقوق های نجومی تا سه هزار نفر نیز رسیده است، گفت: آنچه که باید از آن پرهیز شود زندگی شاهانه، تجمل گرایی، اشرافی گری و دنیا پرستی مستانه مسؤولان است که البته نباید این قضایا در بین مدیران ما به یک سبک و فرهنگ تبدیل شوند.

 

وی افزود: این خطرناک است که رفاه و معیشت ملوکانه در جامعه دینی به سبک زندگی مردم و یا مدیران تبدیل شود، مسأله حقوق های نجومی با این توضیح تهاجم به ارزش ها است.

 

حجت الاسلام جلالی رسانه ای شدن این مسأله را الزامی دانست و یادآور شد: برخورد پنهان با این موضوع نمی توانست سد تهاجم به ارزش ها را بشکند و یا از فرهنگ نشدن و سبک نشدن آن جلو گیری کند، علنی شدن این موضوع ثمرات مختلفی همچون شناختن مدیران پاک و سالم، بیمه شدن نظام و بیشتر شدن اعتماد مردم را به دنبال دارد.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: ما هیچ گاه نباید مکتب را فدای چند نفر بکنیم؛ این اصل، مرام و مشی حضرت امیر(ع) بوده است که انسان ها باید فدای مکتب شوند نه اینکه بخاطر چند نفر اسلام و نظام را خراب کنیم.

 

وی تاکید کرد: حال که در گوشه های از نظام بی عدالتی شده است، باید این بی عدالتی را علنی کنیم و همین رسمیت سبب امیدواری مردم و خوشحالی آن ها خواهد بود، این مسأله باید پیگری شود و با عاملان آن برخورد شود و پول ها به بیت المال برگردد تا دیگر کسی مرتکب این خلاف نشود و این کار مذموم و مورد نکوهش باشد.

 

مدیر دفتر آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: باید مواظب بود که از این مسأله استفاده ابزاری به ویژه استفاده جناحی و سیاسی نشود؛ بلکه این کار نوعی بی عدالتی ملی است و باید همه عناصر و گروه ها به کمک نظام بیایند تا قانون اصلاح شود.

 

این استاد حوزه علمیه یادآور شد : این مسائل نباید قربانی مسایل فردی، شخصی و منافع جناحی شوند، بی عدالتی جای دفاع ندارد که برخی بخواهند از آن در راه دفاع از گروه و حزب خود استفاده کنند، در مسایل ملی، حقوقی و بی عدالتی برخورد جناحی کردن خطا است، بلکه همه باید در حل مسأله بکوشند و متحد باشند./9701/ت302/ج1

ارسال نظرات