۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۳۷۶۸۵
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

راه اندازی مدیریت های حوزه علمیه در استان ها ظرفیت های خوبی را ایجاد کرده است

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: راه اندازی مدیرت های حوزه علمیه در استان ها ظرفیت های خوبی را ایجاد کرده است.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری در جمع خبرنگاران با اشاره به پذیرش داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان گفت: با توجه به تبلیغات صورت گرفته الحمدالله استقبال خوبی از سوی مردم برای ورود به حوزه علمیه انجام شد که امسال نزدیک به 400 نفر داوطلب برای تحصیل علوم دینی در استان ثبت نام کردند که از این تعداد نزدیک به 200 نفر پذیرفته شدند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه در دو هفته آینده برنامه تحصیلی طلاب جدید الورود شروع می شود به برگزاری دوره میثاق طلبگی اشاره کرد و افزود: دوره ای که در تابستان داریم دوره میثاق طلبگی است و بعد از آن دوره اختبار و تثبیت که در واقع یک دوره آزمایشی است و بعد از آن هم ورودی های جدید اواخر شهریور رسماً دروس حوزه در مدارس علمیه آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: دوره میثاق طلبگی از 9 تا 15 مرداد به صورت اردویی و متمرکز از سراسر استان داوطلبان ورود به حوزه در اردوگاه الغدیر کازرون برگزار می شود و مباحثی همچون بایسته های طلبگی، آشنایی با فضای حوزه و الزامات طلبگی، آداب و اخلاق حوزه های علمیه و نیز شیوه تحصیل در حوزه های علمیه به آنها آموزش داده می شود و پس از آن هم دوره آموزشی کوتاه مدتی است که آنها را جهت تحصیل آماده می کند.

حجت الاسلام خدری با اشاره به دوره های تحصیلی در حوزه علمیه گفت: طلاب در دو مقطع سفیران هدایت پنج ساله و همچنین دوره بلند مدت 10 ساله شروع به تحصیل علوم دینی می کنند و پس از تحصیل، در فضاهای تبلیغی، فرهنگی و مدیریتی، در سطح استان و احیاناً در سطح کشور مشغول به فعالیت می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: هر دو دوره در استان امکانات برگزاری آن وجود دارد همچنین دوره تحقیقی سطح عالی و تخصصی هم که دوره درس خارج است در بوشهر برگزار می شود.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن راه اندازی مدیریت های حوزه علمیه در استان ها تصریح کرد: الحمدلله در این شش سال اخیر که مدیریت های استانی راه اندازی شده ظرفیت های بسیار خوبی ایجاد شده و حوزه های علمیه از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار شده است./833/302/ب3

 

ارسال نظرات