۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۳۷۶۷۷
حجت الاسلام والمسلمین لونی مطرح کرد؛

تأثیر مخرب حقوق های نجومی در سلب اعتماد عمومی/ عزل مدیران نا اهل جایگزین پذیرش استعفا شود

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی گفت:انتظار می رفت تا دولتمردان به جای پذیرش استعفای فریبکارانه مدیران نا اهل، کمترین تنبیه و اقدامشان عزل این غاصبان خود رأی باشد.
حجت الاسلام لونی استاد حوزه علمیه قم

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی استاد حوزه علیمه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دریافت حقوق‌های نجومی از سوی برخی مدیران دولتی گفت: مدیران دلسوز، مسؤولیت پذیر و متشرع که به حق خود قانع هستند، بسیار فراوان و اکثریت قاطع را تشکیل می دهند.

 

وی ابراز داشت: متأسفانه این اندک مدیران زیاده خواه، نه تنها پا را فراتر از حق خود نهاده اند بلکه اعتماد عمومی و ملی را نیز متزلزل و آسیب پذیر کردند و اعتمادی که سرمایه و پشتوانه مدیران برای اداره کشور بود را مورد خدشه قرار دادند.

 

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به موارد دیگری از خسارتها و پیامدهای این رویه انحرافی و خطرناک اشاره کرد و اظهار داشت: ترویج و تقویت حس بی تفاوتی در افراد جامعه، ریختن قبح درآمد خارج از استحقاق و قانون، غیر امین جلوه دادن سایر مدیران بی تقصیر، ترویج حس بد بینی و بی اعتمادی در جامعه و ضعیف نظام و دادن بهانه به دست بیگانگان، بدخواهان و دشمنان این ملت از پیامدهای پرداخت و دریافت حقوق‌های نجومی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی دادن مستمسک و بهانه به دست کسانی که در پی یافتن راه خلاف میان بر هستند را یکی دیگر از پیامدهای این مسأله دانست و تصریح کرد: حقوق‌های نجومی مخدوش کردن نقش الگویی ایران اسلامی در منظر دوست داران و الگو پذیران از انقلاب اسلامی و ملتی که پرچم دار بیداری جهانی است را در پی دارد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که افزودن بر فشارهای روحی دلسوزان نظام، به ویژه رهبر معظم انقلاب که خود و خانواده اش در سادگی تمام و در حد اقشار پایین جامعه زندگی می کنند، اظهار داشت: پیامد آثار تربیتی مخرب در فرزندان و خانواده این مدیران خطا‌کار بسیار است و از همه بالاتر، به فراهم آوردن اسباب سوختن آخرت خود و حامیانشان کمک کردند.

 

وی در ادامه افزود: نباید فراموش کرد که در گذشته موارد دست درازی به بیت المال از سوی افرادی انگشت شمار نیز صورت گرفته بود؛ اما به دلایلی که ذکر شد، فساد حقوق‌های نجومی از سوی برخی مدیران، آسیب‌های اجتماعی و عمومی بیشتری را در پی خواهد داشت زیرا این اقدام از سوی کسانی صورت پذیرفت که امنای جامعه و دولت هستند و وظیفه اولیه آنها تضمین سلامت دستگاه‌های تحت امر خود است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی ادامه داد: بدتر آنکه با توجیه و فریبکاری، تحت عناوین به ظاهر قانونی مرتکب خلاف شدند؛ یعنی نه اینکه اقدام نابخردانه خود را نامشروع نمی دیدند، بلکه تصور می‌کردند این حق طبیعی آنها است چرا که به صورتی عوام فریبانه القا می‌کنند که زحمات و تدبیرشان منجر به خدمات گسترده ای در کشور شده به گونه ای که اگر این وقت و توان را در بخش خصوصی هزینه می کردند به درآمدهایی چند برابر این حقوق غیر متعارف دست می یافتند.

 

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: در هر صورت چه این توجیه قانع کننده باشد یا نه، اقدام آنها خلاف قانون، خلاف شرع و خلاف تعهدی است که یک مدیر هنگام پذیرش این مسؤولیت به دولت داده است.

 

وی با بیان این که از آنجایی که در جامعه قانون عامل تنظیم رفتارها است، اگر اداره جامعه دچار تفسیر به رإی اشخاص، به ویژه صاحبان اختیار قرار گیرد، سنگ روی سنگ بند نمی شود، اظهار داشت: آیا خطر تعمیم این نگرش و اقدام، جامعه را تهدید نمی کند؟ آیا از ان پس، در مملکت بزرگی چون ایران می توان افراد را ضابطه مند و قانون پذیر یافت و یا قانون پذیری توصیه کرد.

 

این استاد حوزه علمیه قم وجود رهبری معظم انقلاب را سنگ صبوری برای مردم ایران و مسلمانان جهان اسلام دانست و گفت: به خاطر رهنمودهای به هنگام و گران سنگ معظم‌له، است که نظام جمهوری اسلامی در سلامت استوار است.

 

وی افزود: اقدامات دولت در برخورد با این روش تفسیر پذیر خطرناک و تلاش در جلو گیری از این روش متکی بر تفسیر به رأی اشخاص، قدرشناسی می شود چرا که برخورد دولت نشان از وجود اراده اش در جراحی و قطع اعضای معیوب خود است.

 

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: در همین راستا، انتظار می رفت تا دولتمردان به جای پذیرش استعفای فریبکارانه مدیران نا اهل، کمترین تنبیه و اقدام شان عزل این غاصبان خود رأی باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی در پایان خاطرنشان کرد: همه دست اندرکاران نظام با حساسیت روز افزون، به رهنمودها و نصایح خردمندانه و درد آشنای پیر راه و راهبر حکیم و آزمون پس داده خود، گوش جان داده و با پیروی از او، صادقانه جامعه را در مسیر سلامت و خدمت قرار دهند چرا که آزموده را آزمودن خطاست. /922/ت301/ج

ارسال نظرات