۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۳۷۶۴۸

ماهنامه ماهک در گام هفتاد و چهارم

شماره 74 ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
ماهنامه ماهک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه تیر‌ماه 1395 به سردبیری سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

«اول سلام»، «شعر/ نور امام زمان»، «نذرتان قبول»، «سلام امام زمان!»، «غول لنگ دراز»، «رنگ‌آمیزی کنید»، «سفیدبال» و «بیا به شهر ما/ فارس» برخی از موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخش سلام، امام زمان این ماهنامه آمده است: «زنگ ورزش بودع آقا ورزش گفته بود در زنگ های ورزش کفش و لباس ورزشی بپوشیم. در حیاط همکلاسی ام نوید را دیدم که کفش های ورزشی اش خیلی کهنه و پاره بود و به سختی می دوید؛ خیلی دلم برایش سوخت. بابای نوید نمی تواند کار کند تا برایش کفش ورزشی بخرد.

 

امروز تولدم بود، عمو ناصر، کادو برایم کفش ورزشی آورده است. وقتی کادویش را باز کردم خیلی خوشحال شدم؛ ولی زود یاد همکلاسی ام نوید افتادم و به مادرم گفتم: مامان من که کفش ورزشی دارم، اشکالی ندارد این کفش ها را به نوید بدهم آخه کفش هایش پاره است. مامان خیلی خوشحال شد و گفت: نه عزیزم چه اشکالی دارد؟ خیلی هم خوب است، آفرین به تو که این قدر قلب مهربانی داری!»

 

از دیگر موضوعات مطرح شده در این ماهنامه می‌توان به عناوینی همچون «پرسش و پاسخ»، «سرباز کوچک/ من می خواهم برگردم!»، «عید فطر»، «مهمانی بزرگ»، «انتظار»، «نقاشی‌های شما» و «مناجات» اشاره کرد.

 

در بخشی دیگری از این ماهنامه با عنوان عید فطر می‌خوانیم: عید فطر یکی از دو عید بزرگ مسلمانان جهان است. شب عید فطر هم شب بسیار خوبی برای بیدارماندن و عبادت کردن است، این عید اولین روز پس از پایان یک ماه روزه داری است و مردم در ان نماز عید می خوانند، به تهیدستان کمک می کنند و به دید و بازدید هم می روند.

 

در بسیاری از کشورهای اسلامی مردم با عید فطر همان برخوردی را دارند که ما با عید نوروز داریم مثل خانه تکانی، خرید لباس تازه، پختن نان قندی و عیدی دادن. در کشورمان ایران هم به مناسبت عید فطر دو روز تعطیل رسمی است و مردم از آن برای مسافرت به مشهد و قم و شهرهای دیگر استفاده می کنند.

 

هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه تیرماه 1395 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات