۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۳۷۶۳۶
آیت الله ایمانی در گفت وگو با رسا:

برجام تاکنون تاثیری در زندگی مردم و رفع مشکلات نداشته است/ هدف آمریکا از مذاکرات نفوذ در ایران بود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا هیچ گاه به تعهدات خود وفا نکرده است، گفت: ما برای ملت تا کنون حاصلی از برجام شاهد نیستیم و تحولی در اقتصاد و رفع تحریم ها صورت نگرفته است.
آیت الله ایمانی

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل دستاوردهای مذاکرات در آستانه یک سالگی برجام پرداخت و گفت: مسأله برجام نتیجه مذاکرات هسته ای است که اصل مذاکرات در شرایطی با دستور رهبر معظم انقلاب انجام گرفت.

 

وی افزود: اما در همان زمان و موقعیت تا به امروز بارها و بارها رهبر معظم انقلاب مطرح فرمودند که آمریکا کشوری به شمار می رود که به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نخواهد بود، بدعهدی آمریکا مسبوق به سابقه در تاریخ همه ملت ها و دولت هایی که طرف قرار داد آمریکا قرار گرفتند است.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا هیچ گاه به تعهدات خود وفا نکرده است، اظهار داشت: آنها تنها جایی به تعهدات عمل می کنند که مستقیما به منافع شان مربوط باشد، از ابتدا نیز مشخص بود که هدف آمریکا از مذاکره انجام تعهدات نیست.

 

وی ادامه داد: آمریکا در این مذاکره به دنبال نفوذ بود که به وسیله مذاکرات راهی برای ورود به کشور به دست بیاورد و از این مسیر بتواند از پنجره وارد شود، وقتی که آمریکا هوشیاری رهبر معظم انقلاب و وحدت ملت را مشاهده کرد نتوانست نقشه های شوم خود را عملی کند.

 

آیت الله ایمانی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نسبت به نفوذ دشمن تذکرات لازم را بیان فرموده اند، ابراز داشت: راه های نفوذ نیز تا جایی که امکان داشت بسته شد و طبیعتا دشمن به آرزوهای خود نرسید از این رو بدعهدی خود را به صورت صریح و آشکار نمایان کرده است.

 

وی عنوان کرد: دشمن ابایی ندارد که کار آشکار باشد یا نباشد، ما برای ملت تا کنون حاصلی از برجام شاهد نیستیم و تحولی در اقتصاد و رفع تحریم ها صورت نگرفته است، خواه و ناخواه باید دیدگاه های خود را به امکانات درونی کشور برگردانیم و با توجه به ظرفیت های داخل و ایستادن روی پای خود کارها را دنبال کنیم.

 

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: چارچوب اقتصاد کشور باید به گونه ای تنظیم شود که دشمن نتواند با سلاح تحریم ایده ها و خواسته های خود را به جمهوری اسلامی دیکته و تحمیل کند، در برجام بدعهدی صریح آمریکا نه تنها برای ایران بلکه برای هم پیمانان آن ها و دولت های اروپایی روشن و مشخص شده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات