۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۳۷۶۳۴
مدير حوزه علميه كاشان:

حجاب و عفاف دو عنصر جدايي ناپذير هستند

مدير حوزه علميه كاشان گفت: حجاب و عفاف، دو عنصر جدايي ناپذير هستند و راه از بين بردن حجاب زن، عفاف زن است، از اين رو همه افراد جامعه براي ترويج حجاب بايد تلاش کنند و تنها دولت متولي امر حجاب نيست.
حجت الاسلام رضا خرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام منصور فرجي سه شنبه شب در همايش حماسه گوهرشاد در جمع مديران و مشاوران مدارس کاشان گفت: انتظار اصلاح از دولت، خلع سلاح کردن و بي توجه کردن افراد جامعه است که  اثري جز توسعه آسيب هاي اجتماعي را بدنبال نخواهد داشت.

 

وي، با طرح ضرورت اجراي برنامه هاي فرهنگي، ابراز کرد: راه حل بسياري از مشکلات، تقويت نقش محوري زن درخانواده، جهت جلوگيري از بسط و توسعه آفت هاي اجتماعي در جامعه است که با مشارکت فرهنگيان، دانشگاهيان و فعالان فرهنگي در مساجد و هيات ها امکان پذير است.

 

حجت الاسلام فرجي با اشاره به خاطره نگاري چند تن از مستشاران و سفيران کشورهاي غربي در حذف حجاب، گفت: آنان در تحقق امر بي حجابي و سپس اضمحلال خانواده با برنامه و حساب شده عمل مي کنند، از اين رو براي امور فرهنگي بايد با برنامه و آگاهانه اقدام كرد.

 

وي افزود: طرح برخي مسائل در فضاي مجازي، سبب ايجاد شبهه در جامعه به ويژه براي قشر جوان مي شود که به سفارش رهبر معظم انقلاب، تشکيل کرسي هاي آزاد انديشي در مدارس و دانشگاه ها مي تواند در رفع اين شبهات موثر باشد.

 

به گفته وي، حجاب و عفاف محدود به فرد و دستگاه خاصي نيست بلکه يک وظيفه همگاني براي حفظ کانون خانواده و جامعه است و افراد بي تفاوت به اين موضوع، دچار همان آسيب ها و چالش ها خواهند شد.

 

فرهنگ بايد از حالت ولنگاري فرهنگي خارج شود

در ادامه حجت الاسلام رضا خرمي معاون پرورشي و تربيت بدني مديريت آموزش و پرورش کاشان نيز گفت: توصيه تعاليم ديني براي رعايت حجاب، يک مسؤوليت براي حفظ کانون خانواده است و مربوط به نسل و جنس خاصي نيست.

 

وي افزود: حجاب و عفاف در جامعه را بايد با امر به معروف شفاهي ترويج کنيم اما مهم ترين شرط آن، رعايت احترام متقابل است تا عفاف به عنوان يک انگيزه دروني تقويت شود.

 

حجت الاسلام خرمي يادآور شد: در تعاليم اولياي ديني و تعاليم همه اديان الهي، حجاب و پوشيدگي در قول و عمل به عنوان يک عنصر احترام بخشيدن به افراد جامعه مورد تاکيد و سفارش قرار گرفته است.

 

وي تصريح کرد: فرهنگ بايد از حالت ولنگاري فرهنگي خارج شود و نيازمند يک برنامه ريزي بنيادين است که مراجعه به آموزه هاي ديني به ويژه آيه هاي قرآن، نقشه راه اصلاح جامعه و ترويج فرهنگ خيرخواهي است که بر آگاه سازي  و مشارکت همه افراد جامعه تاکيد مي کند.

 

معاون پرورشي و تربيت بدني مديريت آموزش و پرورش کاشان خاطرنشان كرد: در ترويج فرهنگ حجاب و عفاف بايد پيشرو باشيم ولي متاسفانه در اثر کوتاهي در مسووليت هايي که متوجه مردم، متوليان و نهادهاي فرهنگي است، اين وضعيت به حالت تدافعي تنزل پيدا کرده که هرکس لااقل بايد خانواده خود را حفظ کند.

 

حجت الاسلام خرمي تاکيد کرد: جامعه و مسؤولان فرهنگي در همه دستگاه ها بايد اين خطر را درک کنند و با تمام تواني که دارند در حفظ حجاب و عفاف به عنوان ارزش هاي الهي کوشش کنند و اپر تلاش منطقي همراه با عاطفه و محبت نباشد فساد، همه جا را فرا خواهد گرفت.

 

لازم به ذكر است، همزمان با هفته حجاب و عفاف، همايش حماسه گوهرشاد توسط کارشناسي امور بانوان و جوانان آموزش و پرورش کاشان به مدت دو روز با حضور مديران، معاونان  و مشاوران مدارس در کانون هاي الزهرا و جوانه هاي اين شهر برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات