۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۳۷۶۱۶
کارشناس مسائل مذهبی تشریح کرد؛

راه های رسیدن به ایمان حقیقی

حجت الاسلام جمال با بیان این‌که ایمان حقیقی بر اساس اندیشه و تفکر در نظام آفرینش شکل می گیرد، گفت:‌ استغفار، مطالعه دقیق قرآن کریم و تدبر و تامل در آیات آن و توجه به دعاهای مخصوص نظیر دعای کمیل، جوشن کبیر و عرفه از راه های رسیدن به ایمان حقیقی ‏است.‏
ایمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جمال، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، امشب در مسجد امام هادی(ع) شاهین شهر، گفت: برای کامل شدن ایمان باید به ایمان حقیقی برسیم که بر اساس اندیشه و تفکر در نظام آفرینش شکل می گیرد.

 

وی ادامه داد: در قرآن کریم بسیار بر تفکر سفارش شده است و یک لحظه تفکر را معادل هفتاد سال عبادت دانسته اند، باید در خلقت خویشتن دقت کنیم و در وجود خداوند و عظمت خلقت و نظام هستی و خالق و پدید آورنده توانای آن تفکر کنیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: از موارد مهم دیگر برای رسیدن به ایمان حقیقی مطالعه دقیق قرآن کریم و تدبر و تامل در آیات آن و توجه به دعاهای مخصوص نظیر دعای کمیل، جوشن کبیر و عرفه است، استغفار از موارد بسیار مهم دیگر برای کسب ایمان حقیقی است.

 

حجت الاسلام جمال بیان داشت: اولیای خدا همواره خود را در شکر گذاری از خداوند عاجز می دانستند و بر عجز خود اقرار می کردند، حضرت آیت الله بهجت می فرمودند که اگر همه مردم ایران هر صبح صد بار استغفار می کردند همه مشکلات مادی و معنوی کشور حل می شد.

 

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: ای علی هفت خصلت است که در هر کس باشد حقیقت ایمانش را کامل کرده و درهای بهشت را بر روی خود باز کرده است، نخستین آن وضوی کامل و با حضور قلب است، دوم آن که نماز خود را نیکوی به جا آورد، اگر نماز را آن گونه که در اسلام سفارش شده نیکو به جا آورید و نماز ما مصداق "تنها عن الفحشاء و المنکر" باشد آنگاه از تمام گناهان و بدی ها دور شده و به سوی بندگی کامل حرکت می کنیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: سومین مورد پرداخت زکات مال است، در قرآن کریم نماز و زکات همواره در کنار یکدیگر آمده است، چهارمین خصلت کظم غیظ یا فرو بردن خشم است، در روایت داریم اگر کسی شما را عصبانی کند و در عوض بر او خشم نگیرید دارای حسن خلق هستید، حفظ زبان از حرام پنجمین خصلت مهم است.

 

حجت الاسلام جمال در پایان گفت: در کتاب "سرنوشت انسان از دیدگاه زبان" صدونود گناه برای زبان شمرده است، هر چند جرم زبان کم است اما جُرمش سنگین است، ششمین خصلت برای رسیدن به ایمان کامل استغفار است، خیرخواه آل محمد(ص) بودن هفتمین موردی است که پیامبر (ص) برای رسیدن به حقیقت ایمان به آن اشاره کردند./202/869/ب1

ارسال نظرات