۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۶۱۱
مدیرحوزه علمیه امام خامنه ای تأکید کرد؛

ضرورت احیای لایحه همسان سازی حقوق ها

مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای طرح همسان سازی حقوق ها را گامی در جهت عدالت محوری عنوان کرد و گفت: اکنون که این مسأله نمایان شده بهترین فرصت برای احیای لایحه همسان سازی حقوق ها است.
حجت الاسلام شامی

حجت الاسلام حسن شامی، مدیرحوزه علمیه امام خامنه ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حقوق های نجومی را نشأت گرفته از زندگی اشرافی گری عنوان کرد و گفت: زندگی اشرافی گری هیچ گونه سازشی با فرهنگ اسلام ندارد و برخلاف ارزش های اسلامی است.


وی با اشاره به تضاد طبقاتی حاکم برجامعه و منافات داشتن این امر با عدالت اجتماعی اذعان داشت: متاسفانه در گذشته طرح دوفوریتی همسان سازی حقوق ها در مجلس مسکوت گذاشته شد و عده ای که حقوق های نجومی دریافت می کنند اجازه تحقق این طرح را ندادند.


مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای طرح همسان سازی حقوق ها را گامی در جهت عدالت محوری عنوان کرد و ابراز داشت: اکنون که این مسأله نمایان شده بهترین فرصت برای احیای لایحه همسان سازی حقوق ها است.


حجت الاسلام شامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: برقراری عدالت اجتماعی در مملکت سبب می شود مردم نسبت به نظام و مسؤولان رغبت نشان دهند و انسجام و یکپارچگی نظام اسلامی حفظ شود.


وی دریافت حقوق های نجومی را سبب بی اعتمادی مردم نسبت به نظام و دست اندرکاران نظام دانست و افزود: باید با همه متخلفان برخورد شود و اعتمادی که احتمال تضعیف یا سستی آن وجود دارد بازگردانده شود.


حجت الاسلام شامی عدم نظارت و پیگیری را سهل انگاری از جانب دولتمردان دانست و تصریح کرد: دنبال نکردن جریان پراهمیت و پر حساسیت حقوق های نجومی متخلفان از سوی دولتمردان جای سؤال دارد.


مدیرحوزه علمیه امام خامنه ای ضمن محکوم کردن بانک مرکزی و دیوان عالی قضایی کشور به عدم شفاف سازی و پیگیری به موقع این جریان، اظهار داشت: بنا به کوتاهی ها و سستی های صورت گرفته در این جریان باید شفاف سازی به عمل آید ونتیجه آن به اطلاع عموم مردم برسد.


حجت الاسلام شامی مردم را امین انقلاب و از صاحبان اصلی آن دانست و گفت: به جز در برخی مسائل محرمانه و امنیتی مردم باید در جریان کارهای مسؤولان قرار بگیرند و بدانند مسؤولان و خادمان آنها چه کاری انجام می دهند.


استاد حوزه علمیه، شفاف سازی به عمل آمده از جریان حقوق های نجومی را مایه جبران بی اعتمادی وارد آمده به برخی نهادها و سازمان ها دانست و افزود: شفاف سازی جزء الزامات دولت است ومسؤولان باید با پیگیری این جریان اعتماد مردم را جلب کنند./302/936/ب1

ارسال نظرات