۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۷۵۹۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دیپلماسی لبخند راهگشای مشکلات کشور نیست

حجت‌الاسلام سلیمی با تأکید بر این‌که باید با دیپلماسی اقتدار نظر خود را پیش ببریم، گفت: دیپلماسی لبخند و التماس به هیچ عنوان راهگشای مشکلات کشور نیست و اگر اقتدار داشتیم می‌توانیم حق خود را در این دنیای آشفته پس بگیریم.
حجت الاسلام عیلرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی 

حجت‌الاسلام علی‌رضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به گذشت یک سال از برجام و مسائل پیرامون آن گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بنده با اصل مذاکرات مشکلی ندارم و در اصل مذاکره هیچ بحثی نیست.

 

وی در ادامه با بیان‌ این‌که سند برجام نشان داد که آمریکایی‌ها نسبت به مردم کشور ما چه اندازه کینه دارند، ابراز داشت: مهم‌ترین نکته مثبت برجام این‌ بود که برخی فهمیدند که آمریکایی‌ها غیر قابل اعتماد هستند.

 

حجت‌الاسلام سلیمی اظهار داشت: ما در مسأله برجام به صراحت اعلام می‌کنیم که با برجام مشروط موافقیم و آن شروط همان شروط رهبر معظم انقلاب است که متأسفانه این شروط عملی نشد.

 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این عدم توجه به این شروط سبب شد که منافذی در برجام ایجاد شود، تصریح کرد: دشمن الان از همین منفذها سوء استفاده می‌کند و گاه به خاطر وجود این منافذ است که زیاده خواهی می‌کند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند و نقض عهد کند وظیفه ما این است که اقدام متقابل کنیم و به نظر می‌رسد تیم دیپلماسی باید در این میان تحرکی از خود در این راستا نشان دهد.

 

حجت‌الاسلام سلیمی با تأید بر این‌که باید با دیپلماسی اقتدار نظر خود را پیش ببریم، اظهار داشت: دیپلماسی لبخند و التماس به هیچ عنوان راهگشای مشکلات کشور نیست و اگر اقتدار داشتیم می‌توانیم حق خود را در این دنیای آشفته پس بگیریم.

 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم ها هنوز بعد از گذشت یک سال بر سر جای خود باقی است و معاون اول رییس جمهور هم به این مسأله اذعان کرد؛ در این میان آمریکایی‌ها با تهدید و ارعاب به دنبال زیاده خواهی هستند و در این میان باید دولت چاره‌ای بیندیشد./922/ت302/ج1

ارسال نظرات