۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۳۷۵۶۵

رونمایی از دو کتاب درباره شهدای مدافع حرم در مرکز تبادل کتاب

دو کتاب «بی قرار» و «ماهی ها دلتنگ آب نمی شوند» در مرکز تبادل کتاب تهران رونمایی می شود.
 شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز تبادل کتاب، دو کتاب «بی قرار» و «ماهی ها دلتنگ آب نمی شوند» چهارشنبه 23 تیر ماه در مرکز تبادل کتاب رونمایی می شود.

 

«بی قرار»، شرح زندگی شهید حامد کوچک زاده از کودکی تا شهادت در سوریه است. انتشارات 27 بعثت داستان زندگی این شهید گیلانی مدافع حرم را در 192 صفحه به چاپ رسانده است. شهید کوچک زاده متولد سال 61 بود و در زمستان 94 نقش مستشاری مهمی در شکستن محاصره دو شهر نبل و الزهرا در سوریه داشت و سرانجام در همان منطقه به شهادت رسید. «بی قرار» در زمره اولین آثار منتشر شده درباره شهدای مدافع حرم است که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز مورد توجه علاقمندان قرار گرفت.

 

نویسنده این اثر، احسان احمدی خاوه است که پیش از این آثاری از او در حوزه دفاع مقدس و همچنین عرفان های کاذب روانه ی بازار نشر شده است. مجید محمدولی نیز محقق اثر بوده و انجام مصاحبه با خانواده و همرزمان و دوستان شهید را به صورت میدانی انجام داده است.

 

«ماهی ها دلتنگ آب نمی شوند»، زندگینامه داستانی سردار شهید احمد دیندار از فرماندهان شهید لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس است. انتشارات 27 بعثت این کتاب را در 184 صفحه منتشر کرده است.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «صدای ناله واضح نبود. اطراف خانه و اتاق‌ها را گشتم. در یکی از اتاق‌ها رو باز کردم، صدای ناله بیش‌تر و واضح‌تر شد. داخل اتاق، روی زمین، زن و مردی افتاده بودند. صدا از داخل همان اتاق می‌آمد. یک کمد توی اتاق بود و در آن بسته بود. کمد رو باز کردم و دختر‌بچه‌ی دوازده ساله‌ای رو دیدم که ناله می‌کرد. نتونستم تحمل کنم، ماسک را از روی صورتم برداشتم و روی صورت دختر‌بچه گذاشتم. بعد بغلش کردم و با کمک بچه‌ها بردیمش عقب  همان‌جا سینه‌ام سوخت. »

 

نگارش این کتاب را اعظم پشت مشهدی به عهده داشته است. او از نویسندگان فعال حوزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و تا کنون 18 عنوان کتاب به قلم او منتشر شده است. تحقیق و مصاحبه  با خانواده و دوستان و همرزمان  شهید دیندار را هم معصومه زهراکار انجام داده است.

 

این نشست روز چهارشنبه 23 تیر ماه از ساعت 16 تا 18 در مرکز تبادل کتاب تهران واقع در چهارراه ولیعصر، ابتدای خیابان مظفر شمالی برگزار می گردد. مرکز تبادل کتاب، مجموعه ی فرهنگی بزرگی است که از حدود یک سال پیش با ایده ی مبادله ی کتاب های خوانده شده با کتاب های جدید آغاز به کار کرده و فعالیت های متنوعی در حوزه ی کتاب دارد. برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان و مترجمان مطرح کشور، برگزاری جلسات رونمایی از کتب تازه چاپ، برگزاری محافل ادبی، داستانی و شعر و همچنین اجرای طرح های خیریه در حوزه ی کتاب مانند نذر کتاب روستا از جمله ی فعالیت های این مرکز بوده است.

 

مرکز تبادل کتاب همه روزه از ساعت 9 الی 21 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 20 پذیرای مخاطبان است.  علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ی 66177892 تماس حاصل کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات