۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۳۷۵۶۱

کتاب «روسیه؛ جامعه، سیاست و حکومت» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «روسیه؛ جامعه، سیاست و حکومت» از سوی انتشارات سمت منتشر شد.
کتاب «روسیه جامعه، سیاست و حکومت»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات سمت، کتاب «روسیه جامعه، سیاست و حکومت» اثر مهدی سنایی از سوی انتشارات سمت راهی بازار کتاب شد.

 

کتاب «روسیه جامعه، سیاست و حکومت» به خوبی به مسایل پایه‌ای مربوط به حوزه‌های تاریخی، دینی، فرهنگی، هویتی، اقتصادی، سیاسی، تجاری، دفاعی و امنیتی پرداخته و همچنین مساله اوراسیاگری در روسیه را مورد تحلیل قرار داده است.

 

دکتر سنایی برای تالیف این اثر از 303 منبع استفاده کرده که از جمله مزیت‌های این کتاب می‌توان به بهره گیری گسترده از منابع روسی در کنار سایر منابع انگلیسی و فارسی نام برد.

 

مباحث این کتاب شامل موارد زیر است: در فصل نخست تاریخ روسیه مورد بررسی قرار گرفته و نیز بخشی به بنیان‌های هویت روسی اختصاص یافته است. یک فصل نیز به موضوعات اجتماعی، جامعه، تحولات دینی، اسلام و مسلمانان و نقش رسانه ها در تحولات اجتماعی و سیاسی روسیه اختصاص یافته است. به این ترتیب تلاش شده است در این کتاب زیرساخت های اجتماعی و فکری نیز مورد توجه قرار گیرد. اگر چه نگارنده معتقد است جای یک پژوهش گسترده در زمینه جریان‌های فکری و فلسفی روسیه معاصر در ایران هنوز خالی است.

 

فصل سوم کتاب بطور کامل به فرهنگ سیاسی و احزاب، انتخابات و گروه‌های ذی نفوذ اختصاص یافته که بیانگر اهمیت این دست مباحث در روسیه معاصر است. موضوعات توسعه اقتصادی، سیاست خارجی و نظام سیاسی نیز هر یک فصل جداگانه‌ای را به خود اختصاص داده اند که تلاش شده است آخرین تحولات در این عرصه‌ها با همه گستردگی و پیچیدگی آن مورد توجه و اشاره قرار گیرند. این کتاب در 8 فصل به همراه بخش پیشگفتار و منبع منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

 

کتاب «روسیه جامعه، سیاست و حکومت» از سوی انتشارات سمت با قیمت17 هزار و 500 تومان راهی بازار کتاب شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات