۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۳۷۵۴۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

فرهنگ ساده‌زیستی مسؤولان احیا شود/ برخورد با حقوق‌های نجومی نشانه پاکی نظام است

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی با هدف مبارزه با اشراف‌گری و دفاع از حقوق مظلوم تشکیل شده است و مناسب است که فرهنگ ساده‌زیستی مسؤولان در جامعه احیا شود.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم،‌ نماینده مردم استان زنجان مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز، در برنامه «تا نیاش» شبکه پنجم سیما، بر ضرورت حفظ آثار و برکات ماه رمضان تأکید کرد و گفت: آغاز سال معنوی انسان ماه مبارک رمضان است و یادآوری ماه رمضان در هر زمان سبب می‌شود برای حفظ دستاوردهای معنوی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم به برداشت‌های نامتعارف از بیت المال اشاره و ابراز کرد: مسؤولان در زمینه برخورد باحقوق‌های نجومی از سیاسی کاری  و سیاه نمایی پرهیز کنند و این مسأله نباید با انگیزه مخالفت با یک جریان یا حزب سیاسی در کشور مطرح شود.

 

نماینده مردم استان زنجان مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: مسأله حقوق‌های نجومی اختصاص به دولت ندارد و در هر نهادی و قوه‌ای همچون قوه قضاییه، قوه  مقننه و شهرداری روی دهد، باید با این مسأله برخورد قانونی شود.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: بسیاری از مدیران مؤمن، متعهد و پاک در نهادهای مختلف کشور مشغول به انجام وظیفه هستند و نباید این مسأله سبب زیر سؤال بردن خدمات ارزنده آنها به جامعه شود.

 

وی در ادامه سخنانش اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب به برخورد با برداشت ها نامتعارف اشاره کرد و گفت: اهتمام ویژه رهبر انقلاب در برخورد با حقوق‌های نجومی نشان دهنده سلامت و پاکی نظام اسلامی است و در جامعه اسلامی است که این مسائل مطرح و با مفاسد اقتصادی مبارزه می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی با هدف مبارزه با اشراف‌گری و دفاع از حقوق مظلوم تشکیل شده است و مناسب است که  فرهنگ ساده‌زیستی مسؤولان در جامعه احیا شود.

 

وی در ادامه سخنانش با بیان این که در بسیاری از آیات قرآن کریم بر پرهیر از کسب مال حرام و ثروت اندوزی در دنیا تأکید شده است، بیان کرد: در سوره معارج به  توصیف مجرمان این گونه آمده است که عذاب قیامت به میزانی سختد و دردناک است که مجرمان  می‌خواهند همسر و فرزندان قبلیه قربانی می‌کنند تا از آتش رهایی یابند و آنها به سبب کسب مال حرام و ثروت اندوزی دچار چنین عذابی شده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم سیره حضرت علی(ع) در حفظ بیت المال مسلمانان اشاره و بیان کرد: امیرمؤمنان(ع) برداشت غیر قانونی از بیت المال به منزله دزدی از تمام مردم جامعه دانسته است و اگر این دیدگاه میان مسؤولان فرهنگ سازی شود بر حفظ و نگهداری بیت المال تلاش بیشتری خواهند کرد.

 

وی در ادامه سخنانش بر لزوم برگشت حقوق‌های نامتعارف به بیت المال تأکید کرد و گفت: پرداخت حقوق­های نجومی بر اساس قانون بوده، لازم است که  این قانون بازبینی و اصلاح شود و اگر مدیری نمی‌دانسته است که این حقوق خارج از روال عادی بوده، مرتکب خطا و گناهی نشده است، اما اکنون که به این مسأله  آگاهی یافته است، باید میزان اضافی را به بیت المال برگردانند.

 

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر مدیری به وابسته مسؤولیتی که داشته است این میزان حقوق را برای خویش و کارمندان  خویش قرار داده است کار خلاف قانون انجام داده و مجرم است و  ضرورت دارد که با این فرد برخورد قانونی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم به رهنمودهای رهبر معظم  انقلاب درباره برداشت‌های غیرمتعارف از بیت المال اشاره کرد وافزود: رهبر انقلاب اسلامی بیان کرده است که برداشت‌های نامشروع از بیت المال، گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است و  موجب سلب اعتماد مردم از نظام می شود./998/پ202/س

 

خبرنگار: میثم صدیقیان

 

ارسال نظرات