۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۳۷۵۲۷
مدیر حوزه علمیه هشترود:

حجاب و عفاف نقطه تقابل سبک زندگی اسلامی با زندگی غربی است

حجت الاسلام جاهد با بیان این که فرهنگ حجاب و عفاف نقطه تقابل سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی غربی است، گفت: در سبک زندگی اسلامی؛ زن محور اخلاق، محبت و عاطفه در خانواده شناخته می شود و تربیت فرزندانی شایسته و صالح بیشتر بر عهده مادران است.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی جاهد، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) هشترود امروز در جمع طلاب و اساتید این مرکز علوم اسلامی با اشاره به توطئه‌های فرهنگی دشمنان اسلام در کشورهای منطقه، اظهار داشت: هر آنچه که با منافع غرب در تضاد باشد، مورد هدف استکبار و نظام سلطه قرار دارد.


وی با بیان این‌که غرب با نگاه مادی‌گرایانه و به دور از کرامت انسانی همواره به دنبال استفاده ابزاری از زنان در جهت ارتقای سطح اقتصادی جوامع خود بوده‌اند، خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام؛ کرامت زن مسلمان به حفظ حجاب و عفاف است، چرا که حجاب هیچ منافاتی با پیشرفت اجتماعی بانوان ندارد.


حجت الاسلام جاهد با اشاره به این‌که فرهنگ حجاب و عفاف نقطه تقابل سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی غربی است، گفت: در سبک زندگی اسلامی؛ زن محور اخلاق، محبت و عاطفه در خانواده شناخته می شود و تربیت فرزندانی شایسته و صالح بیشتر بر عهده مادران است.


وی با اشاره به این‌که سعادت جامعه در گرو تربیت دینی فرزندان از سوی مادران است، تصریح کرد: سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) به عنوان برترین الگوی شایسته برای زنان و دختران شناخته می شود، هرگاه از سیره اهل بیت عصمت و طهارت منحرف شویم، بدبختی سراغ جامعه خواهد آمد.


مدیر حوزه علمیه هشترود با تأکید بر این‌که حجاب زنان محدودیت برای حضور و فعالیت اجتماعی بانوان نیست، اظهار داشت: پوشیده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقویت بنیان خانواده است، بلکه سبب حفظ ارزش زن و جلوگیری از ابتذال جامعه  نیز می شود.


وی ادامه داد: خداوند حجاب و پوشش را برای زن مایه مصونیت از آفات و حفظ حریم و علت جامعه قرار داده و پوشیدگی زنان در برابر نامحرم مایه اعتلای شخصیت آنان است، به عبارت دیگر خداوند سبحان با آگاهی از جنبه‌های مختلف مخلوقاتش، و متناسب با «ضعف» و «جهل» و «غفلت» او واجباتی برای انسان در نظر گرفته است. 


حجت الاسلام جاهد با اشاره به این‌که بشریت از درک فلسفه برخی احکام عاجز است، ادامه داد: ممکن است انسان به سبب ضعف و جهل متوجه نباشد که حجاب به نفع او است، درست مثل همان کودکی که متوجه نیست چرا نباید برخی کارها را انجام دهد، اما توجه یا عدم توجه تأثیری در نتیجه ذاتی پدیده‌ها ندارد.


مدیر حوزه علمیه هشترود ادامه داد: پس هر محدودیتی ناپسند نیست و چه بسا محدودیت‌هایی که برای سیر انسان به سمت کمال نهایی‌اش لازم و واجب است. مثل روزه گرفتنی که محدودیت از بسیاری کارهای مباح و عادی است؛ اما برای کمال و حرکت به سمت سعادت نهایی لازم است./935/202/ب2

ارسال نظرات