۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۳۷۵۲۰
رییس دفتر رهبر انقلاب:

کشف حجاب ضربه بزرگ انگلیس برای جبران قیام تنباکو بود

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در حاشیه همایش ملی قیام گوهرشاد گفت: انگلیس ها به سبب زخم خوردن از قیام تنباکو به دنبال شرایط، موقعیت و جایگاه برای لطمه به اسلام ناب محمدی(ص) بودند که آن را با واقعه قیام گوهرشاد پیاده کردند.
محمدی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، در حاشیه همایش ملی قیام گوهرشاد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رضاخان یک عنصر دست نشانده و آموزش دیده دولت انگلیس به شمار می رفت و چون انگلیسی ها از قیام تنباکو زخم خورده بودند، به دنبال شرایط، موقعیت و جایگاه برای لطمه به اسلام ناب محمدی(ص) بودند.

 

وی ادامه داد: رژیم پهلوی و انگلیس ملعون ضربه سختی به بدنه اسلام وارد کرده و قیام گوهرشاد در 1314 تنها نمونه کوچکی از این مبارزات شمرده می شود؛ در حقیقت آنان توانستند تا ضربه قیام تنباکو را با واقعه گوهرشاد جبران کنند.

 

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب آزادی امروز دختران محجبه مسلمان و انتقال پیام انقلاب اسلامی را به همه  کشورهای جهان محصول زحمات، تلاش ها و ممارست های بی دریغ رهبر کبیر انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: مبارزه با مجالس عزاداری و سوگ حسینی و از بین بردن اوقاف از نشانه های مخالفت با اسلام بود که انگلیس پیاده می کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی با بیان این که محمد رضا پهلوی با حرکت هایی سیاست های پدر را با تشدید ادامه می داد، افزود: کشور بحران زده را امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی نجات داده و شرایط امروز ایران اسلامی  محصول جانفشانی های شهدای بزرگ انقلاب اسلامی است./864/پ202/ج

 

ارسال نظرات