۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۳۷۵۱۷
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

پیشگیری از معلولیت مهم‌ترین رسالت سازمان بهزیستی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقدم پیشگیری از بیماری به نسبت درمان، گفت: باید پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌ها مهم‌ترین اولویت و رسالت سازمان بهزیستی باشد.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان بهزیستی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و مسؤولان بهزیستی خراسان شمالی که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد، اظهار کرد: پیشگیری و درمان دو امر بسیار مهم در راستای وظایف سازمان بهزیستی هستند که باید مسؤولان این نهاد توجه ویژه‌ای به این دو اصل داشته باشند.

 

وی افزود: توجه ویژه به امر پیشگیری از بیماری‌ها نه فقط در بالا بردن کیفیت زندگی انسان‌ها مؤثر است، بلکه از عوارض کشنده بسیاری از بیماری‌های مزمن و واگیردار نیز جلوگیری کرده و از طرف دیگر زمینه رشد و شکوفایی اقتصاد و بهداشت را در خانواده و جامعه فراهم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بحث درمان و لزوم اهمیت دادن به این بخش در جامعه به ويژه در جامعه امروز، اظهار کرد: تا کسی گرفتار درد و بیماری نشود سختی آن را درک نمی‌کند اما باید به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که پیشگیری در اولویت قرار گرفته و درمان در مرحله آخر باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مشاوره قبل از ازدواج نقش بسیار مهمی در امر پیشگیری از بیماری‌ها و معلولیت‌های مادرزادی دارد، از این‌ رو با آموزش و انجام مشاوره دقیق می‌توان از بسیاری از مشکلاتی که برای خانواده‌ها ایجاد می‌شود جلوگیری کرد.

 

وی از مسؤولان بهزیستی استان خواست تا در زمینهٔ آموزش و آگاه‌سازی مردم بیش از پیش تلاش کنند؛ زیرا با آموزش صحیح می‌توان از بسیاری ناهنجاری‌های جامعه جلوگیری کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی سازمان بهزیستی را همانند یک معبد توصیف کرد و گفت: کارمندان سازمان بهزیستی به کسانی کمک می‌کنند که دستشان از همه‌ جا کوتاه شده و به این سازمان پناه آورده‌اند، از این‌ رو کار بهزیستی بسیار مقدس، معنوی و خداپسندانه بوده و کارکنان این نهاد اجر و قرب ویژه‌ای دارند.

 

رضا الله‌وردی، مدیرکل بهزیستی استان خراسان شمالی نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های این نهاد در استان، اظهار کرد: در خراسان شمالی 490 مرکز غیردولتی به 80 هزار نفر به عنوان جامعه هدف بهزیستی، خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

وی افزود: در استان تنها 400 نفر به عنوان نیروی دولتی در نهاد بهزیستی فعالیت می‌کنند و بیشتر فعالیت‌های تخصصی این سازمان از سوی 6 هزار و 500 نفر در بخش خصوصی انجام می‌شود.

 

الله‌وردی از صاحب مسکن شدن تمامی خانواده‌های دو معلولی استان تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح 124 خانواده شهری دو معلولی و 105 خانواده دو معلولی روستایی برای واگذاری مسکن شناسایی شده‌اند که تا پایان امسال همه آن‌ها صاحب مسکن خواهند شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات